تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۲۳
کد مطلب : 85627
مدیرعامل شرکت مادرتخصصی برق حرارتی گفت: با توجه به محدودیت‌ تامین گاز نیروگاه‌ها در فصول سرد سال و لزوم تنوع‌بخشی به سبد سوخت واحدهای تولید برق حرارتی، بایستی تا سال 1420 حدود پنج هزار مگاوات نیروگاه زغال‌سنگ سوز در کشور ساخته شود.
ساخت ۵۰۰۰ مگاوات نیروگاه زغال‌سنگ سوز در کشور
ساخت ۵۰۰۰ مگاوات نیروگاه زغال‌سنگ سوز در کشور
به گزارش زیست آنلاین، از وزارت نیرو، "محسن طرزطلب" در جریان بازدید از روند ساخت نیروگاه حرارتی زغال‌سنگ سوز طبس با اعلام این خبر افزود: به منظور تنوع بخشی به منابع اولیه تولید نیروی برق و به دلیل وجود ذخایر غنی زغال سنگ حرارتی در کشور به خصوص در منطقه طبس احداث این نیروگاه با برخورداری از دو واحد 325 مگاواتی در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه واحدهای این نیروگاه سال 1403 وارد مدار می‌شوند، ادامه داد: ورود زغال‌سنگ حرارتی به عنوان یک حامل جدید به سبد انرژی کشور، پایداری شبکه برق در منطقه شرق و جنوب‌شرق کشور، افزایش 650 مگاواتی ظرفیت تولید برق کشور، ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم برای حدود 6 هزار نفر و تحولات اقتصادی و صنعتی در یکی از مناطق محروم کشور از جمله اهداف اجرای این پروژه است.

مدیرعامل برق حرارتی تاکید کرد: در چند سال اخیر محدودیت تامین گاز مورد نیاز نیروگاه‌های حرارتی در فصول سرد سال لزوم استفاده از سایر منابع انرژی موجود برای تولید برق را مورد توجه ویژه قرار داده است؛ در همین راستا به منظور بهره‌مندی از منابع سرشار طبیعی در کشور برای تولید انرژی در تلاشیم تا نخستین نیروگاه زغال‌سوز کشور را به دست متخصصان داخلی در منطقه طبس احداث کنیم.

طرزطلب با تاکید بر اینکه افتتاح این نیروگاه موجب صرفه‌جویی 1.2 میلیارد مترمکعبی گاز طبیعی و امکان صادرات آن خواهد شد، اضافه کرد: بر اساس مصوبه شورای عالی انرژی باید تا سال ۱۴۲۰ در مدیریت سوخت تجدیدنظر کرده و حتما سبد انرژی کشور را متنوع کنیم؛ به طوری که بر اساس این سند بایستی پنج هزار مگاوات نیروگاه زغال‌سوز در کشور احداث شود.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی با اشاره به اینکه این نیروگاه نقش بسیار مهمی در افزایش اشتغال‌زایی منطقه خواهد داشت، ادامه داد:‌ تنها در معدن نیروگاه برای استحصال دو میلیون تن ذغال در سال حدود چهار هزار نفر نیروی مستقیم مورد نیاز است.

وی با تاکید بر اینکه عملیات بهره‌برداری از معدن زغال نیروگاه طبس جهت استخراج سالانه دو میلیون تن زغال برای تامین سوخت این نیروگاه آغاز شده است، گفت: از اواخر تیرماه تاکنون همزمان با بازگشایی این معدن حدود 100 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در این مجموعه مشغول به فعالیت بوده‌اند و در این مدت نیز نزدیک به دو هزار تن زغال حرارتی از این معدن استخراج شده است که این روند با سرعت بیشتری ادامه پیدا خواهد کرد.

طرزطلب به پیشرفت فیزیکی این طرح اشاره کرد و گفت: در حال حاضر پیشرفت بخش تجهیزات جانبی پروژه به 70 درصد رسیده و در بخش تجهیزات اصلی نیز توربین واحد اول در محوطه نیروگاه مستقر شده است. همچنین با تلاش عوامل اجرایی پروژه در تلاشیم تا از پایان ماه جاری شاهد افزایش نیروی انسانی و عملیات اجرایی در کارگاه این پروژه باشیم.
https://zistonline.com/vdchq-n6.23nmidftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما