تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۳۲
کد مطلب : 85538
ایالات متحده، کانادا و 18 کشور دیگر در اجلاس اقلیمی COP26 متعهد شده اند که تا پایان سال آینده تامین مالی برای پروژه های سوخت های فسیلی کاسته نشده را در خارج از مرزهای خود متوقف کنند.
توقف سرمایه‌گذاری در سوخت‌های فسیلی
توقف سرمایه‌گذاری در سوخت‌های فسیلی
به گزارش زیست آنلاین، از رویترز، فعالین محیط زیست از همه دولت ها خواسته اند تا سرمایه گذاری بر پروژه های سوخت های فسیلی را متوقف کنند. اما این توقف سرمایه گذاری شامل کشورهای آسیایی نمی شود که حجم بزرگی از تامین مالی در خارج از کشور را برای این سوخت های فسیلی در اختیار دارند.

با در نظر گرفتن تمامی سوخت های فسیلی از جمله نفت و گاز، این توافق چیزی بیش از تعهداتی خواهد بود که امسال کشورهای G20 برای به نصف رساندن سرمایه گذاری در زغال سنگ در خارج از مرزهای خود داشتند.

20 کشوری که این تعهد را امضا کرده اند شامل دانمارک، ایتالیا، فنلاند، کاستاریکا، اتیوپی، گامبیا، نیوزلند و جزایر مارشال به همراه 5 موسسه توسعه ای شامل بانک سرمایه گذاری اروپا و بانک توسعه شرق آفریقا هستند.

این توافق پروژه های نفت و گاز و زغال سنگ «کاسته نشده» را یعنی پروژه هایی که سوخت های فسیلی را بدون تکنولوژی های جذب کربن می سوزانند و انتشارات CO2 تولید می کنند، شامل می شود./انرژی امروز
https://zistonline.com/vdcivwav.t1awp2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما