تاریخ انتشار :سه شنبه ۳ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۰۷
کد مطلب : 87097
سفیر غنا در تهران می‌گوید که صنعت خودروسازی ایران، یکی از صنایع خودرویی قدرتمند در جهان به حساب می‌آید و در صورت فراهم شدن مقدمات لازم، می‌توان محصولات خودرویی ایران را به غنا وارد کرد.
خودروهای ایرانی وارد بازار آفریقا می‌شوند؟
به گزارش زیست آنلاین، اریک اسوبوتنگ در همایش آشنایی با فرصت‌های تجاری غرب آفریقا، اظهار کرد: بررسی‌های ما نشان می‌دهد که خودروهای ایرانی، قابلیت ورود به غرب آفریقا و به طور خاص غنا را دارند و در صورتی که کارخانه‌های تولید در آفریقا فعال شود، می‌توان این محصولات را به بازار آفریقا وارد کرد.

وی با بیان اینکه یک اتحادیه بزرگ اقتصادی در آفریقا در حال شکل گیری است، توضیح داد: در صورتی که توافقات برای تاسیس این اتحادیه نهایی شود، می‌توان انتظار داشت که جابجایی کالاها میان کشورهای آفریقایی با معافیت گمرکی و پایین‌ترین تعرفه جابجا شود، از این رو در صورت فعال کردن خطوط تولید ایرانی در آفریقا، می‌توان این محصولات را میان کشورهای مختلف صادر کرد.

سفیر غنا در تهران با اشاره به ظرفیت‌های تجاری مشترک میان دو کشور، افزود: غنا شرایط خوبی در تولید محصولات کشاورزی و غذایی دارد و در سال‌های گذشته در این حوزه صادرات داشته است. در کنار آن ظرفیت اقتصاد ایران نیز برای تولید و صادرات کالا به آفریقا و غنا بسیار بالاست و از این رو می‌توان انتظار داشت که تجارت مشترک میان دو کشور افزایشی قابل توجه پیدا کند.

اریک اسوبوتنگ ادامه داد: غنا و ساحل عاج در حوزه محصولاتی مانند قهوه حرف‌های زیادی در جهان برای زدن دارند و در صورت توافق‌های تجاری، می‌توان انتظار داشت که دو طرف در این حوزه نیز با یکدیگر تبادلات اقتصادی داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: غرب آفریقا جمعیتی بالغ بر ۴۷۰ میلیون نفر دارد و از این رو می‌تواند یک بازار تجاری مناسب و گسترده برای کشوری مانند ایران محسوب شود و با پیگیری اتحادیه اقتصادی آفریقا، این تبادلات می‌تواند در میان تمام کشورهای قاره آفریقا اجرایی شود./ایسنا
https://zistonline.com/vdca0wna.49n0o15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما