تاریخ انتشار :شنبه ۹ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۵۷
کد مطلب : 87008
مدیرکل منابع طبیعی استان تهران ضمن اشاره به آخرین وضعیت ایجاد بوستان‌های روستایی، از اتمام کاداستر حدود ۹۱ درصد اراضی ملی تهران خبر داد.
سنددار شدن ۹۱ درصد «اراضی ملی» تهران تا پایان مهر/ احداث بوستان روستایی در ۱۱ شهرستان
به گزارش زیست آنلاین، طی دو سال گذشته طرح ایجاد بوستان روستایی در قالب مشارکت مردمی‌ به منظور ایجاد فضای سبز در دستور کار قرار گرفت و این طرح در ستاد فضای سبز به فرمانداران و دهیاران استان تهران اعلام عمومی شد. تا فروردین ماه سال ۱۴۰۰ حدود ۵۶ درخواست برای احداث بوستان روستایی به مساحت ۹۸ هکتار به دست سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران رسید و تا ۲۶ تیر ماه سال گذشته حدود ۹ درخواست ، برای هشت هکتار زمین تصویب شد. از دیگر اقداماتی که تصویب شد تا از اراضی ملی حفاظت و از زمین‌خواری جلوگیری شود، طرح کاداستر بود که در این طرح با ایجاد اسناد تک برگ برای اراضی ملی از زمین‌خواری و نابودی اراضی ملی به‌طور چشمگیری کاسته می‌شود.

رضا بیانی در گفت و گو با ایسنا، در خصوص اقدامات انجام شده برای ایجاد بوستان‌های روستایی اظهار کرد: در سال گذشته از ۵۶ محدوده درخواست شده برای ایجاد بوستان‌های روستایی حدود ۹ محدوده درخواستی به سرانجام رسیدند. در حال حاضر احداث بوستان روستایی در  ۱۱ شهرستان که مساحت هر کدام حدود یک هکتاراست، در دستور کار قرار گرفته است و باقی نقاطی که طی سال گذشته مشخص شده بودند نیز در سال جاری انجام خواهد شد.

وی درباره گونه‌های گیاهی که در این بوستان‌ها کشت می‌شوند، گفت: با توجه به نوع پوشش گیاهی منطقه، نوع اقلیم، میزان بارندگی منطقه و خاک آن محدوده، از گونه‌های بومی که نیاز آبی کمتری برای رشد دارند، استفاده می‌کنیم. از جمله این گونه‌ها به بادام، گردو و در بعضی مناطق نیز به زالزالک و سنجد می‌توان اشاره کرد. نهال‌های این گونه‌های درختی را به‌صورت رایگان در اختیار دهیاری‌ها و شورایاری‌های روستا قرار می‌دهیم. با رشد درختان، این بوستان‌ها به روستا تبدیل می‌شود و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بیانی درباره کاداستر اراضی ملی استان تهران اظهارکرد: محدوده‌هایی که در آن‌ها کاداستر انجام شده، طی سال گذشته شناسایی شده بودند ولی امسال تلاش ما این است که این اقدامات را بتوانیم در تمام شهرستان‌ها تکمیل کنیم.

مدیر کل منابع طبیعی استان تهران افزود: در استان تهران حدود ۹۱ درصد کاداستر به اتمام رسیده است. این اقدامات چه در مرحله سند تک‌برگ و در مراحل اصلاحات هندسی انجام شده و در اختیار ثبت قرار گرفته ودر حال صدور سند است.

بیانی در پایان تصریح کرد: ما تلاش می‌کنیم که تا پایان مهرماه کل کاداستر تهران به جز پرونده‌ها و پلاک‌هایی که بحث قضایی دارند را به اتمام برسانیم.
https://zistonline.com/vdcc4xq4.2bqmx8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما