تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۳ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۵۰
کد مطلب : 86922
شیکاگو قصد دارد تا سال ۲۰۲۶ تمام ساختمان‌ها و عملیات خود را با برق ۱۰۰ درصد تجدیدپذیر اداره کند.
شهری که تنها با انرژی تجدیدپذیر کار خواهد کرد
به گزارش زیست آنلاین، به نقل از ویفروم، شهر شیکاگو آمریکا دارای بیش از ۴۰۰ ساختمان عمومی ازجمله تالار شهر و دو فرودگاه بین‌المللی است. اکنون این ساختمان‌ها و سایر عملیات شهری قرار است با انرژی ۱۰۰ درصد تجدیدپذیر مدیریت شوند.

شهر ایلینویز پس از امضای قرارداد پنج ساله جدید انرژی پاک با تامین‌کننده برق Constellation اعلام کرده است که تا سال ۲۰۲۵ تمامی امکانات و فعالیت‌های آن بر اساس انرژی‌های تجدیدپذیر اجرا خواهد شد.

شیکاگو اعلام کرد که یکی از بزرگ‌ترین شهرهای ایالات‌متحده است که این تعهد را انجام می‌دهد و انتظار می‌رود ردپای کربن شهر را سالانه بیش از ۲۹۰ هزار تن کاهش دهد. بر اساس برآوردهای آژانس حفاظت از محیط‌زیست ایالات‌متحده، این میزان معادل آلایندگی ۶۲ هزار وسیله نقلیه مسافربری است.

ساختمان‌های شهر سبز می‌شوند. دو فرودگاه شیکاگو، کتابخانه مرکزی و کارخانه تصفیه آب Jardine؛ بزرگ‌ترین تصفیه خانه آب در جهان، به‌عنوان بخشی از این قرارداد تا حدی با انرژی خورشیدی کار خواهند کرد.

شیکاگو اعلام کرد که برای سایر مصارف انرژی، مانند چراغ‌های خیابانی و ساختمان‌های کوچک و متوسط، اعتبارات انرژی تجدیدپذیر را خریداری خواهد کرد. اینها گواهی‌هایی هستند که نشان می‌دهند انرژی خریداری شده از شبکه قابل تجدید است.

این شهر متعهد شده است که انتشار گازهای گلخانه‌ای خود را تا سال ۲۰۴۰ تا ۶۲ درصد کاهش دهد. این مورد و اهداف دیگر در برنامه اقدام اقلیمی شیکاگو در سال ۲۰۲۲ تعیین شده است.

اکنون بیش از ۱۰۰ شهر در سراسر جهان حداقل ۷۰ درصد برق خود را از منابع تجدیدپذیر مانند منابع خورشیدی، بادی، آبی و زمین گرمایی دریافت می‌کنند. این شهرها شامل بوگوتا در کلمبیا، نایروبی در کنیا، مونترال در کانادا، اسپن در ایالات‌متحده، اینجه در کره جنوبی و ریکیاویک در ایسلند است./ایسنا
https://zistonline.com/vdcgxy97.ak93x4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما