تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۲ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۳۶
کد مطلب : 87130

راه اندازی صندوق «طلای تابان تمدن»

دکتر علی بیگ‌زاده مدیرعامل شرکت تامین سرمایه تمدن خبر داد
شرکت تامین سرمایه تمدن در راستای تکمیل سبد محصولات خود صندوق طلای تابان تمدن را راه اندازی می کند.
راه اندازی صندوق «طلای تابان تمدن»
به گزارش زیست آنلاین،به نقل از مدیریت ارتباطات و رسانه شرکت تامین سرمایه تمدن ، دکتر علی بیگ‌زاده مدیرعامل شرکت تامین سرمایه تمدن با بیان خبر فوق درخصوص اهمیت و لزوم ایجاد صندوق سرمایه گذاری طلا گفت: تامین سرمایه تمدن طیف متنوعی از صندوق های سرمایه گذاری را دارا است تا پاسخگوی نیازهای سرمایه گذاران باشد.

وی افزود: در این بین جای صندوق طلا که یک صندوق پوشش دهنده ریسک تورم برای سرمایه گذاران به شمار می رود  خالی بود لذا راه اندازی صندوق طلای تابان تمدن در دستور کارشرکت قرار گرفت.

به گفته بیگ‌زاده صندوق طلای تابان تمدن یک صندوق ETF  و قابل معامله در بازار است و می تواند جایگاه خود را با توجه به اعتباری که تامین سرمایه تمدن دارد در بازار پیدا کند و به عنوان یک صندوق متمایز عمل کند.

وی ادامه داد: سعی می کنیم در این صندوق از طبقه ای از دارایی هایی که حباب کمتری داشته و ارزش ذاتی بهتری دارد استفاده کنیم.

مدیرعامل تامین سرمایه تمدن با بیان اینکه تلاش می شود تا ارتباطی بین صندوق طلای قابل معامله (تابان تمدن ) و سرمایه گذاران موجود در مجموعه تامین سرمایه تمدن  برقرار شود تا مشتریان دائم صندوق های تمدن بتوانند از مزیت صندوق طلای تابان تمدن نیز بهره مند شوند.

وی طلا را یکی از سرمایه گذاری های امن در دنیا خواند و اظهار کرد: در ایران نیز در راستای حفظ سرمایه افراد در مقابل تورم و تغییراتی که وجود دارد معمولا سرمایه گذاران خریدار صندوق های طلا هستند چراکه خرید طلا به صورت فیزیکی ریسک های خاص خود را دارد درصورتی که صندوق های سرمایه گذاری در طلا این ریسک ها را پوشش داده و در کنار سایر صندوق ها می تواند جوابگوی افرادی باشد که در مقطعی قصد دارند پول خود را با هدف کنترل ریسک پورتفو از سهام یا صندوق های با درآمد ثابت خارج کرده و بخشی از آن را به طلا منتقل کنند.

بیگ‌زاده خاطرنشان کرد: صندوق های تامین سرمایه تمدن به ویژه صندوق های با درآمد ثابت جایگاه ویژه ای در بازار دارد لذا به نظر می رسد مشتریانی که عمدتا به تامین سرمایه تمدن اعتماد دارند می توانند درباره استفاده از واحدهای این صندوق نیز آن اعتماد را مد نظر قرار داده و سرمایه گذاری کنند.

وی با بیان اینکه صندوق طلای تابان تمدن چون تبدیل یکی از صندوق شرکت است پذیره نویسی نداشته و تنها نماد آن بازگشایی می شود گفت: به دنبال آن هستیم  مجوزافزایش سقف این صندوق را دریافت کنیم و سقف فعلی صندوق که حدود 100 میلیارد تومان است که با موافقت سازمان بورس افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل تامین سرمایه تمدن در پاسخ به این سوال که نقدشوندگی این صندوق چگونه است گفت: همانگونه ذکر شد این صندوق از نوع  ETF است از اینرو موضوع نقدشوندگی آن مدنظر قرار خواهد گرفت و صندوق توسعه بازار تمدن ضامن بازارگردان خواهد بود.

وی یکی از مزیت های این صندوق ها را نقدشوندگی بالای آنها خواند و افزود: معمولا ارزش خالص دارایی (NAV) این صندوق را که در هر روز تعیین می شود یک بازارگردان نقد شوندگی واحدهای های صندوق را تضمین می کند.

دکتر علی بیگ‌زاده درباره زمان راه اندازی این صندوق نیز گفت: کارهای اداری راه اندازی این صندوق در حال انجام است و به محض کامل شدن فرآیندها، صندوق را راه اندازی خواهیم کرد.
https://zistonline.com/vdciuzav.t1ayp2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما