تاریخ انتشار :جمعه ۴ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۳۴
کد مطلب : 86871
نماینده مردم اهواز گفت: نیاز است با همکاری دولت و مجلس یک تعریف جدیدی از مسئولیت های اجتماعی نهادینه شود و هم برای استان، مسئولین استان و مسئولین وزارتخانه به طور مشخص، صریح و شفاف در قانون، قانون مسئولیت های اجتماعی را داشته باشیم و در ضمن تقاضا داریم این اعتبارات در استان خوزستان افزایش پیدا کند.
حریم تالاب هورالعظیم در تولید نفت حفظ شود
به گزارش زیست آنلاین، سید کریم حسینی در مراسم رسمی بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی طرح های وزارت نفت در خوزستان که امروز ۴ شهریورماه برگزار شد، اظهار کرد: یکی از وزارتخانه های موفق با کارنامه درخشان و مورد قبول دولت سیزدهم در یک سال گذشته وزارت نفت بوده است.

وی افزود: ابرچالش استان خوزستان بحث بیکاری است و انتظار داریم در اجرای پروژه ها مانند پروژه کوپال که آماده اجرا است و پروژه های دیگری که ظرفیت اشتغال و فرصت های اشتغال جدیدی را ایجاد می کند، تسریع شود.

نماینده مردم اهواز با تاکید بر ایجاد ظرفیت های اشتغال برای نیروهای بومی گفت: امیدواریم جوانان استان هم در مقاطع تحصیلی بالا و هم در بحث نیروهای خدماتی به کار گرفته شوند.

تعریف جدیدی از مسئولیت های اجتماعی نهادینه شود

حسینی عنوان کرد: در خصوص مسئولیت های اجتماعی ضمن تشکر از آقای دارابی و همکاران در این حوزه، نیاز است با همکاری دولت و مجلس یک تعریف جدیدی از مسئولیت های اجتماعی نهادینه شود و هم برای استان، مسئولین استان و مسئولین وزارتخانه به طور مشخص، صریح و شفاف، قانون مسئولیت های اجتماعی را داشته باشیم و در ضمن تقاضا داریم این اعتبارات در استان خوزستان افزایش پیدا کند.

وی افزود: در حوزه زیست محیطی ضمن تشکر از طرح های خاموشی فلرها، در خصوص طرح هایی که در هور العظیم در حال انجام است تاکید همه مردم استان به ویژه فعالان حوزه محیط زیست، حفظ حریم و حرمت هورالعظیم هم در اجرای پروژه و هم در ادامه کار است.

نماینده مردم اهواز خطاب به وزیر نفت گفت: علاوه بر تاکید بر جذب نیروهای بومی، در بحث عوارض آلایندگی برای شهرداری ها به ویژه در اهواز از وزارت نفت طلب قانونی داریم. انتظار داریم این موضوع و پرداخت مطالبات و کمک به شهرداری های استان را مدنظر داشته باشید.

مجتبی یوسفی نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم اظهار کرد: به همت مردان و زنان شریف در صنعت نفت و وزارت نفت، ما صادرات خدمات فنی و مهندسی به برخی کشورهای حوزه آمریکای لاتین را داشتیم در شرایطی که کشورهای غربی پالایشگاه های خود را ترک کرده اند، ما در حال حاضر در آن مناطق یک حضور تاثیرگذار داریم و این ها مدیریت هایی بود که با وزیر نفت کشور انجام شد.

وی افزود: بحث دیگر، تولید نفت صیانت شده بود که به دلیل اتفاقات ناشی از تحریم های ظالمانه و به نوعی سیاست گذاری وزارت نفت در دولت گذشته، عدم سرمایه گذاری در توسعه میادین و همچنین بهسازی و نوسازی تجهیزات نفتی ما را نگران کرده بود که حتی بتوانیم نفتی به فروش برسانیم و نفتی برای فروش وجود نداشته باشد.

یوسفی تصریح کرد: نکته دیگر این بود که به دلیل مشکلات در تامین خوراک مثلا در صنعت پتروشیمی که پایه اصلی آن گاز است، ما ۲۳۰ میلیون متر مکعب ناترازی داشتیم و نگران بودیم که حتی برق نیروگاه ها یعنی خوراک نیروگاه ها را تامین کنیم و نه تنها در تابستان بلکه در زمستان نیز دچار خاموشی شویم و این کار بزرگی بود که با مدیریت وزیر نفت (جواد اوجی) انجام شد.

وی عنوان کرد: همچنین مسائل بسیار خوبی اتفاق افتاد از جمله اینکه تابستان را بدون خاموشی و اینکه مردم دچار آسیب شوند گذراندیم، با وجود آنکه صنعت دچار مشکل شد اما از وزیر نیرو تشکر می کنم که شرایط را مدیریت کردیم.

نماینده مردم اهواز گفت: تشکر می کنم از مردان شریفی که در صنعت نفت در حال جنگیدن در دو جبهه هستند، یکی دور زدن تحریم ها و بعد دیگر، انجام کارهای تخصصی است. مثلا در ملی حفاری می توانیم در چاه های عمیق به حفاری عمیق دست پیدا کنیم که یک زمانی این توانایی تنها در اختیار شرکت های آمریکایی بود.

یوسفی افزود: نگرانی که در بحث نیروی انسانی وجود دارد در خصوص قراردادهای شرکتی، ارکان ثالث و حجمی است، البته تاکید دولت و شخص رییس جمهور توجه به معیشت پرسنل است و انتظار داریم این موضوع را همانطور که برای بحث تبدیل وضعیت ایثارگران انقلابی اقدام شد و در طول یک سال حدود ۴۰ هزار نفر تبدیل وضعیت شدند، مورد رسیدگی قرار گیرد .

نماینده مردم اهواز گفت: خواهش بعدی توجه به معیشت پرسنل وزارت نفت است، پرسنل وزارت نفتی ها میلیاردر نیستند و حقوق آنچنانی ندارند. کسی که کار کردن در وزارت نفت را بخواهد تماشا کند، تشریف بیاورد در دمای ۵۵ درجه اهواز و رطوبت ۹۰ درصدی قدم بزند. رفتن سر دستگاه دکل حفاری در عسلویه و مناطق دیگر که جای خود دارد. در بحث پرداخت مالیات اجحاف می شود و شما هوای امور مالیاتی را بیشتر دارید و خواهش می کنم به امور معیشت نیز توجه شود./ایسنا
https://zistonline.com/vdcjvoeo.uqemazsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما