تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۴۹
کد مطلب : 86823
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دیر استان بوشهر گفت: تاربال‌های (لکه‌های کوچک) آلودگی نفتی که از هفته گذشته بخش‌هایی از سواحل کنگان و عسلویه را آلوده کرده بود اکنون ساحل این شهرستان را نیز آلوده کرده است.
آلودگی نفتی سریال ادامه دار سواحل بوشهر/ تاربال‌ها ساحل شهرستان دیر را هم گرفت
به گزارش زیست آنلاین، روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر روز یکشنبه به نقل از علیرضا حجازی اعلام کرد:  این آلودگی در ساحل روستای "مله گنزه" شهرستان دیر دیده شده و منشا اصلی آن مشخص نیست.

وی عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود این عامل تخریب محیط زیست به دلیل شست وشوی مخزن نفتکش‌ها، نشتی سکوهای نفتی دریایی و یا محموله‌های قاچاق به وجود آمده باشد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دیر افزود: موضوع مشاهده تاربال نفتی در ساحل باید بررسی شود و تا تشخیص منبع و نوع آلودگی، امکان ارائه نظر دقیق وجود ندارد.

وی تاکید کرد: طبق قانون، وظیفه نظارت بر کشتی‌های نفتی و جمع آوری این تاربال‌ها بر عهده سازمان بنادر و کشتیرانی است.

حجازی اذعان کرد: تاربال‌های آلاینده در سواحل روستای مله گنزه ممکن است با جزر و مدهای دریا در زیر ماسه‌ها تجزیه و پنهان شوند.

پنج‌شنبه گذشته مدیرکل حقفاظت محیط زیست استان بوشهر به ایرنا گفته بود به احتمال بالا این آلودگی ناشی از نشتی سکوهای نفتی دریایی است و برای یافتن منشا دقیق آن بررسی تصاویر ماهواره‌ای ادامه دارد اما هنوز این عامل آلاینده شناسایی نشده است.
https://zistonline.com/vdcgw797.ak93x4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما