تاریخ انتشار :جمعه ۳۱ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۲۲
کد مطلب : 86765
موج گرمای وسیعی که بخش‌هایی از اروپا را فرا گرفته در حال حرکت به سمت شرق است به‌طوری‌که روز پنجشنبه مقامات کشورهایی از جمله ایتالیا، لهستان و اسلوونی مجبور شدند بالاترین سطح هشدار مربوط به موج گرما را صادر کنند.
بالاترین سطح هشدار موج گرما در اروپا
بالاترین سطح هشدار موج گرما در اروپا
به گزارش زیست آنلاین، بالاترین سطح هشدار موج گرما در حالی صادر شده که نیروهای آتش‌نشان در حال مبارزه برای مهار  آتش‌سوزی‌های جنگلی در سراسر قاره اروپا هستند.

از زمان افزایش دمای هوا در جنوب اروپا از اوایل ماه جاری میلادی، موج گرما موجب مرگ صدها نفر و وقوع آتش‌سوزی‌هایی شده که به ده‌ها هزار هکتار اراضی در کشورهایی از جمله اسپانیا، پرتغال و فرانسه خسارت وارد کرده است. انگلیس و فرانسه روز سه‌ شنبه شاهد بالاترین درجه حرارت بودند.

موج گرمای شدید بخشی از الگوی جهانی افزایش دماست که کارشناسان و اقلیم شناسان این شرایط را به تغییرات آب و هوایی ناشی از فعالیت های بشر نسبت داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، یونان نیز که در روزهای اخیر شاهد آتش ‌سوزی جنگلی مهیبی بود، از اروپا درخواست کرد تا برای مقابله با تغییرات اقلیمی اقدامات بیشتری انجام دهد. سخنگوی دولت این کشور روز پنجشنبه گفت: اکنون بحران آب و هوایی در سراسر اروپا مشهود و شدت آن در منطقه وسیعی از مدیترانه بیشتر است.
https://zistonline.com/vdcbszbw.rhb00piuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما