تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۹ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۱۷
کد مطلب : 86709
در حالی که اروپا در تلاش برای ذخیره سازی کافی گاز پیش از فرا رسیدن زمستان است، نروژ که بزرگترین تولیدکننده نفت و گاز این منطقه است، با مشکل متفاوتی دست و پنجه نرم می کند.
ذخایر آبی نروژ آب رفت
به گزارش زیست آنلاین، خشکسالی، ذخایر آب نروژ برای برق آبی که منبع ۹۰ درصد از تولید برق این کشور است را تقلیل داده است. حدود ۱۰ درصد دیگر تولید برق در نروژ با استفاده از نیروی بادی انجام می‌شود.

اگرچه نروژ از گاز برای تولید نیرو استفاده نمی‌کند اما بحران گاز و انرژی اروپا، در این کشور هم حس می‌شود. تولیدکنندگان برق آبی در هفته‌های اخیر از استفاده بیشتر از آب برای تولید برق آبی منصرف شده و آب بیشتری را برای زمستان نگه می‌دارند. همچنین از شرکتهای نیروی نروژی خواسته شده است برق بیشتری به سایر بخشهای اروپا صادر نکنند زیرا ذخایر آبی مانند سالهای گذشته، فراوان نیستند و به واردات از اروپا که خود با کمبود انرژی روبروست هم نمی توان تکیه کرد.

طبق آمار اداره منابع آب و انرژی نروژ، در پایان هفته گذشته، ذخایر آبی نروژ به ۵۹.۲ درصد رسید که پایین میانگین ۲۰ ساله بود. سطح ذخایر آب این کشور در مدت مشابه از سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۲۱، ۶۷.۹ درصد بود. سطح ذخایر آبی مرکز نروژ ۸۲.۳ درصد بود اما سطح آب در جنوب غربی این کشور در پایان هفته گذشته، ۴۵.۵ درصد بود.

بعضی از نیروگاههای نروژی از جمله شرکت تولیدکننده برق "استات کرافت" درخواست "استات نت" – اپراتور سیستم انتقال نیرو – را برای عدم تولید بیش از حد برق پذیرفته است. مدیرعامل "استات کرافت" گفت: ما اکنون به میزان بسیار کمتری نیرو از آنچه بدون ریسک سناریوی سال خشک و سهمیه بندی انرژی در اروپا می توانستیم تولید کنیم، تولید می‌کنیم.

بر اساس گزارش اویل پرایس، در این بین، وزارت نفت و انرژی نروژ اعلام کرد مقامات نروژ هفته گذشته با درخواستهای اپراتورها برای افزایش تولید چند میدان گازی موافقت کردند. این وزارتخانه پیش‌بینی کرد فروش گاز از طریق خطوط لوله به اروپا، امسال که شرکای نروژ در اتحادیه اروپا و انگلیس در تلاش برای تامین گاز بیشتری پیش از فرا رسیدن زمستان هستند، به رکورد بالایی افزایش پیدا خواهد کرد./ایسنا
https://zistonline.com/vdcjhaeo.uqemyzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما