تاریخ انتشار :شنبه ۱۸ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۰۸
کد مطلب : 86705
معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست بر لزوم بازنگری قوانین مرتبط با ورود به مناطق تحت مدیریت این سازمان تاکید کرد.
قوانین ورود به مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست بازنگری می‌شود
به گزارش زیست آنلاین، حسن اکبری در جریان بازدید از منطقه حفاظت شده تالاب نئور گفت: بازنگری آئین‌نامه و قوانین ورود به مناطق تحت مدیریت مانند تالاب نئور از اولویت‌های معاونت محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست است و به طور قطع در این زمینه اقدام خواهد شد.

وی افزود: اجرای طرح‌های گردشگری و طبیعت‌گردی از جمله در منطقه حفاظت شده نئور باید با طرح‌های توجیهی و تفصیلی منطقه مطابقت داشته و در راستای هم‌افزایی طرح حفاظتی منطقه باشد.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به وجود گونه مهاجم کاراس در تالاب نئور و اثرات سوء آن در تغذیه‌گرایی تالاب، بر ضرورت تامین اعتبار لازم از محل طرح حفاظت از تالاب‌های کشور برای کنترل این گونه مهاجم و رشد بی‌رویه گیاه مریوفیلوم تاکید کرد.

وی در بازدید از منطقه شکار ممنوع دربند مشکول نیز لزوم ارتقای سطح حفاظتی آن به منطقه حفاظت شده را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: با توجه به تنوع زیستی موجود در منطقه، اقدامات لازم جهت ارتقای سطح حفاظتی دربند مشکول انجام می‌شود.

اکبری همچنین ضمن بازدید از پاسگاه در حال احداث فیروزآباد واقع در منطقه شکار ممنوع دربند مشکول، در خصوص تخصیص اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این پاسگاه قول مساعد داد.

وی در ادامه سفر خود به استان اردبیل از سایت مارال فندقلو واقع در شهرستان نمین بازدید داشت و ضمن دیدار با محیط‌بانان آن منطقه، درباره مسائل و بیماری‌های حیات وحش بحث و تبادل نظر انجام شد.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست همچنین از سایت تکثیر و احیای آهوی مغان بازدید و با محیط بانان منطقه دیدار کرد؛ در این بازدید ضمن بررسی وضعیت عمومی آهوان موجود در سایت، در خصوص مسائل و مشکلات موجود و اهداف نهایی طرح تکثیر و پرورش حیات وحش توصیه‌های لازم ارائه شد.

استان اردبیل با ۱۲ شهرستان، ۱۷ هزار و ۹۵۳ کیلومترمربع مساحت دارد و مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست در حال حاضر ۱۰ درصد وسعت این استان را شامل می‌شود که از جمله شامل چهار منطقه حفاظت شده، ۶ تالاب و ۲ اثر طبیعی ملی است./ایرنا
https://zistonline.com/vdcftedc.w6dvxagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما