تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۶ تير ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۵۴
کد مطلب : 86695
سقوط مرگبار بهمن در ایتالیا، وقوع چهارمین سیل مهیب در شهر سیدنی استرالیا از ماه مارس تاکنون، آتش‌سوزی‌های جنگلی در آلاسکا و موج گرما در ایالات متحده، همگی رویدادهای شدید آب و هوایی مرتبط با گرمایش جهانی ناشی از فعالیت انسانی هستند که بخش‌های متفاوتی از کره زمین را تحت تاثیر قرار داده و تاکنون پیامدهای آن مرگبار و پرهزینه بوده است.
تغییرات اقلیمی و حوادث شدید آب و هوایی در سراسر جهان
به گزارش زیست آنلاین، سوم ماه جاری میلادی موج گرما در کوه‌های آلپ در ایتالیا موجب سقوط بهمن شده که به مرگ دستکم هفت تن و مفقودی تعدادی دیگر منجر شده است.

یک روز قبل از این فاجعه، دمای ۱۰ درجه سانتیگرادی در مناطق مرتفع این کوه ثبت شد که با ذوب سریع برف همراه بود. این حادثه در بحبوحه ذوب گسترده یخچالهای طبیعی در سراسر جهان به دنبال تغییرات اقلیمی رخ داد.

در آلاسکا همچنین در فاصله دوم تا چهارم جولای، بیش از ۱۷ هزار مورد صاعقه در سراسر این ایالت ثبت شد که بالاترین میزان ثبت شده در یک دوره ۴۸ ساعته از سال ۲۰۱۳ است. وقوع صاعقه با آتش‌سوزی‌های جنگلی بیشتر در فصلی از سال همراه بوده که یکی از بدترین زمان‌ها در این ایالت است.

در استرالیا نیز حدود ۵۰ هزار نفر از ساکنان شهر سیدنی به دلیل بارش بارانهای سیل آسا و وقوع سیلاب مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند. در برخی مناطق سیدنی در مدت ۲۴ ساعت حدود ۲۰۳ میلی‌متر بارش باران گزارش شده است.

به گزارش پایگاه خبری آکسیوس، نتایج مطالعات نشان می دهد که گرمایش جهانی در حال تشدید بارندگی‌های سیل آسا در سراسر جهان است و باعث می شود وقوع چنین حوادث مکرر اتفاق افتد زیرا هوای گرم‌، رطوبت بیشتری را در خود نگه می‌دارد که می‌تواند منجر به بارش شدید باران و حتی برف شود./ایسنا
https://zistonline.com/vdcdk90j.yt09n6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما