تاریخ انتشار :يکشنبه ۵ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۳۱
کد مطلب : 86641
کاهش مصرف روشنایی معابر تهران با اجرای یک طرح ابتکاری

استفاده از ماژول‌های LED در چراغ‌های لاک پشتی گازی

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان تهران، از پیک‌سایی روشنایی معابر این استان با اجرای طرح ابتکاری و خلاقانه استفاده از ماژول‌های LED در چراغ‌های لاک پشتی گازی خبر داد.
استفاده از ماژول‌های LED در چراغ‌های لاک پشتی گازی
استفاده از ماژول‌های LED در چراغ‌های لاک پشتی گازی
به گزارش زیست آنلاین، قاسم شهابی گفت: در این طرح آزمایشی، بالاست و لامپ چراغ ۱۲۵ وات جیوه برکنار شده و ۷ عدد ماژول ۵ وات LED روی رفلکتور وارونه شده چراغ نصب می‌شود.

وی هدف از اجرای این طرح را کاهش توان چراغ از ۱۲۵ وات به ۳۵ وات و حصول پیک‌سایی ۹۰ واتی به ازای هر چراغ اعلام کرد و افزود: از مزایای اجرای این طرح می‌توان به شدت نور و طول عمر بیشتر، کاهش ۶۶ درصدی جریان مصرفی، عدم نیاز به تجهیزات مانند درایو و بالاست، قابلیت دست یافتن به توان‌های مختلف و از دست نرفتن نور کامل چراغ با سوختن یک ماژول اشاره کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان تهران ادامه داد: با اجرای این طرح به ازای هر چراغ ۱۰۰ هزار تومان سود حاصل می‌شود و عدم زیان‌های زیست محیطی و نیز افزایش رضایت‌مندی مشترکان از جمله سایر مزایای ارزشمند این طرح است.

شهابی تصریح کرد: با اجرای آزمایشی این طرح در شهرستان‌های استان تهران در مدت دو سال و با نصب تعداد ۳۰۰ دستگاه، شاهد پیک‌سایی ۲۷ کیلوواتی و نرخ خرابی کمتر از یک درصد بوده و با تحقق نتایج قابل قبول، امیدواریم این پروژه هر چه زودتر در سایر شهرستان‌های استان و نیز کل کشور اجرایی شود.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت مناطق برق، شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و شهرک‌های صنعتی در سطح استان با نصب ۱۲ هزار و ۱۳۵ چراغ LED در قدرت‌های مختلف گفت: تاکنون ۲ مگاوات پیک‌سایی در سطح استان حاصل شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان تهران در پایان تصریح کرد: به دنبال مکاتبات انجام شده با راهداری‌ها، شهرداری‌ها و همچنین نظارت و بازدیدهای مستمر شبانه ناظران عالی شرکت، روند متعادل‌سازی روشنایی معابر محورهای مواصلاتی، پارک‌ها و تابلوهای تبلیغاتی به پیشرفت قابل قبولی رسیده و این شرکت به پیک‌سایی ۲۰ هزار و ۵۰۰ کیلوواتی طبق هدف‌گذاری شرکت توانیر نائل شده است./وزارت نیرو
https://zistonline.com/vdcezp8v.jh8pei9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما