تاریخ انتشار :شنبه ۴ تير ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۱۲
کد مطلب : 86637
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: امروز آسیب‌های جبران‌ناپذیری به محیط زیست وارد شده است، بنابراین مجبور به آن هستیم که گاهی برای حفاظت از محیط زیست از برخوردهای قهری استفاده هستیم.
برای حفظ محیط زیست مجبور به برخورد قهری هستیم
برای حفظ محیط زیست مجبور به برخورد قهری هستیم
به گزارش زیست آنلاین، علی سلاجقه صبح شنبه در افتتاحیه اولین دوره آموزش محیط‌بانی در مرکز محیط زیست و تربیت محیط‌بانان کرج اظهار کرد: در این دوره محیط‌بانان آموزش‌های علمی را در حوزه‌های مختلف از جمله حیات وحش، به کارگیری اسلحه، مقابله با آلاینده‌ها، حفظ مناطق حفاظت شده، آموزش‌های عملی، مقابله با آتش و دفاع شخصی را فرا می‌گیرند.

وی بیان کرد: این مرکز به خاطر شیوع کرونا به مدت دو سال تعطیل بود اما به خاطر نیازی که در این حوزه داشتیم مرکز آموزش محیط زیست و تربیت محیط‌بان بار دیگر فعال شد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: با توجه به مسائلی که در سال‌های اخیر بروز کرد آشنایی محیط‌بانان با مسائل حقوقی در برخورد با متخلفان به امری ضروری تبدیل شده است و سعی در آموزش این مسائل را داریم.

وی تصریح کرد: امروز آسیب‌های جبران‌ناپذیری به محیط زیست وارد شده است، بنابراین مجبور به آن هستیم که گاهی برای حفاظت از محیط زیست از برخوردهای قهری استفاده هستیم.

سلاجقه با بیان اینکه این دوره می‌تواند سرآغازی برای محیط‌بانی جدید باشد، گفت: باید تمام ظرفیت‌های موجود را به کار ببریم تا بتوانیم از محیط زیست کشور حفاظت کنیم، البته برای اینکه به تراز جهانی برسیم باید امکانات خود را ارتقا دهیم.

وی اظهار کرد: اگر وضعیت جسمانی محیط‌بانان را ارتقا دهیم در برخورد با متخلفان زیست‌محیطی موفق‌تر عمل می‌کنیم و تخلف کمتری را نیز شاهد خواهیم بود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست بیان کرد: وضعیت محیط زیست کشور مناسب نیست و آموزش محیط‌بانان می‌تواند به حفاظت از آن کمک شایانی کند.

وی متذکر شد: در این دوره در حدود ۳۰۰ محیط‌بان در گروه‌های ۸۰ نفره آموزش‌های مورد نیاز را فرا می‌گیرند، در این دوره اخلاقیات را به عنوان خمیرمایه تلاش محیط‌بانان در اولویت قرار دارد./مهر

 
https://zistonline.com/vdcjameo.uqemtzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما