تاریخ انتشار :شنبه ۴ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۴۷
کد مطلب : 86633
در راستای افزایش آگاهی دانش آموزان و دانشجویان صورت می گیرد؛

زدن برچسب کربن روی مواد غذایی در مدارس و دانشگاه های آمریکا

مدارس و کالج‌ها در سراسر ایالات متحده در حال معرفی مفهوم جدیدی از برچسب‌گذاری مواد غذایی هستند که تأثیرات زیست‌محیطی و اجتماعی غذاهای مختلف ارائه شده در سالن‌های غذاخوری را برجسته می‌کند.
زدن برچسب کربن روی مواد غذایی
زدن برچسب کربن روی مواد غذایی
به گزارش زیست آنلاین، در پاییز امسال، بیش از ۳۰۰ کالج و دانشگاه در آمریکا برچسب کربن را به سالن‌های غذاخوری خود معرفی می‌کنند. این برچسب گذاری نشان می‌دهد کدام ماده بر اساس هشت عامل مورد نظر مانند انتشار گازهای گلخانه‌ای، مصرف آب، تغییر کاربری زمین، تنوع زیستی خاک و غیره، تأثیرات اجتماعی و محیطی نسبی کمتری دارند.

آن طور که Green Citizen گزارش داده، Chartwells، با مشارکت HowGood، این برچسب را در دانشگاه های سراسر کشور معرفی خواهد کرد.

مدارس و کالج‌ها در سراسر ایالات متحده در حال معرفی مفهوم جدیدی از برچسب‌گذاری مواد غذایی هستند. تا تأثیرات زیست‌محیطی و اجتماعی غذاهای مختلفی که سرو می‌شوند در سالن‌های غذاخوری را نشان دهند.

این ایده مشابه به آموزش افراد درباره کالری‌های مندرج در برچسب‌های مواد غذایی است. هدف آن این است که دانشجویان و کارکنان دانشکده انتخاب‌های آگاهانه‌تری در مورد آنچه می‌خورند داشته باشند.

گزارش Environmental Leader جزئیات جالبی در مورد نحوه عملکرد این سیستم داشت؛ «برچسب‌ها بر اساس ۸ معیار تاثیرگذار انتخاب و رتبه‌بندی خواهند شد. این برچسب‌ها از ترم پاییز امسال در منوهای سالن غذاخوری و تابلوهای دیجیتال در پردیس‌های دانشگاه در سراسر کشور به نماش در می‌آیند. بر روی هر ماده غذایی داده‌هایی درباره تأثیر مواد تشکیل‌دهنده و فرآیند آماده‌سازی در بر محیط زیست می‌دهد که شامل معیارهایی مانند انتشار گازهای گلخانه‌ای، استفاده از آب و زمین کشاورزی است.»
https://zistonline.com/vdcfmvdc.w6dvmagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما