تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۵۳
کد مطلب : 86517
مدیرکل منابع طبیعی خوزستان با بیان اینکه جنگل‌های زاگرس به عنوان یک فیلتر در برابر گرد و خاک هستند، گفت: جنگل‌های زاگرسی در حوزه خوزستان نزدیکترین جنگل‌های حوزه زاگرس به کانون‌های گرد و غبار کشور هستند و این مساله اهمیت حفظ جنگل‌های زاگرسی را دوچندان می‌کند.
جنگل‌های زاگرس به عنوان فیلتر در برابر گرد و خاک عمل می‌کنند
به گزارش زیست آنلاین، سید محمدتقی سجادی با اشاره به اهمیت حفظ جنگل‌های زاگرس برای مقابله با ریزگردها، اظهار کرد: خوزستان علی رغم اینکه در افکار عمومی به عنوان یک استان جنگلی شناخته نمی‌شود اما بیش از یک میلیون هکتار عرصه جنگلی زاگرسی دارد که از این نظر سومین استان جنگلی در حوزه زاگرس هستیم.

وی افزود: گونه بلوط که گونه غالب در جنگل‌های زاگرس است، به دلیل ساختار و مورفولوژی‌ای که دارد می‌تواند به عنوان یک فیلتر در برابر گرد و خاک عمل کند. برگ درختان بلوط به عنوان یک فیلتر طبیعی می‌تواند مانع بسیار خوبی برای ریزگردها باشد.

مدیرکل منابع طبیعی خوزستان گفت: جنگل‌های زاگرسی در حوزه خوزستان نزدیک‌ترین جنگل‌های حوزه زاگرس به کانون‌های گرد و غبار کشور هستند و این مساله اهمیت حفظ جنگل‌های زاگرسی را دوچندان می‌کند.

سجادی عنوان کرد: ضرورت حفظ این جنگل‌ها با توجه به ماهیت و نقش آن‌ها در شرایط بحرانی ریزگرد، بسیار حائز اهمیت و حساس است. در این زمینه اقدامات متنوعی برای حفظ جنگل‌های زاگرسی در حوزه خوزستان انجام شده است تا شاهد حیات این جنگل‌ها باشیم.

وی ادامه داد: امسال با مصوبه هیات دولت برای اولین بار اعتبار ۵۰ میلیارد تومانی برای بحث محلول پاشی و مقابله با آفات و بیماری‌های جنگل‌های حوزه زاگرس به خوزستان اختصاص داده شد و در این زمینه در حال انجام اقدامات بسیار خوبی برای حفظ این جنگل‌ها هستیم.

مدیرکل منابع طبیعی خوزستان گفت: در سطح بسیار گسترده‌ای از جنگل‌های زاگرس، اقدامات بسیار جدی و خوبی برای مقابله با بیماری‌ها و آفات در حال انجام است. به دلیل اینکه خشکسالی می‌تواند آفات و بیماری‌ها را تسریع کند و از این رو نیاز به انجام چنین اقداماتی است.

سجادی عنوان کرد: توجه به جنگل‌های زاگرس از نظر حفظ سلامتی در برابر بیماری‌ها و مقابله با آتش سوزی بسیار حائز اهمیت است تا بتوانیم این جنگل‌ها را برای کشور حفظ کنیم./ایسنا
https://zistonline.com/vdcgun97.ak93q4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما