تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۲۸
کد مطلب : 86515
شرکت آمریکایی Crusoe Energy که پیشگام استخراج بیت کوین با گاز فلر به عنوان منبع نیروست، حضور خود در منطقه خلیج فارس را با سرمایه گذاری از سوی صندوق مبادله ابوظبی و سازمان سرمایه گذاری عمان، توسعه بخشیده است.
ورود تولیدکنندگان نفت خاورمیانه به استخراج بیت‌کوین با گاز فلر
به گزارش زیست آنلاین، شرکت Crusoe Energy به تازگی اعلام کرد صندوق مبادله ابوظبی و سازمان سرمایه گذاری عمان، هر کدام در یک تامین مالی به ارزش ۳۵۰ میلیون دلار مشارکت کردند که در آوریل نهایی شد. این سرمایه گذاری به تلاشهای شرکت Crusoe Energy برای توسعه بین المللی و همسو کردن آینده رایانش با آینده اقلیم کمک خواهد کرد.

در راستای این توسعه، شرکت Crusoe Energy که مقر اصلی آن در دنور است، در شهر مسقط عمان و مدت کوتاهی بعد در ابوظبی، دفتر دایر خواهد کرد. چیس لوکمیلر، یکی از موسسان و مدیرعامل شرکت Crusoe Energy به کوین دسک گفت: این شرکت استخدام دو یا سه نفر برای این دفاتر و حدود هشت پرسنل را آغاز می کند. لوکمیلر انتظار دارد فناوریهای بکار رفته در یک پایگاه را در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۳ در هر یک از این کشورها داشته باشد.

لوکمیلر درباره میزان سرمایه گذاری این دو کشور توضیح نداد و تنها اشاره کرد که این سرمایه گذاری قابل توجه بوده است. توسعه سیستمهای خنثی سازی فلر دیجیتالی که امتیاز آن به نام شرکت Crusoe Energy ثبت شده است، اجازه می‌دهد این شرکت به عنوان نخستین استخراج کننده بیت کوین با استفاده از گاز فلز در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا فعالیت کند.

این شرکت در حال حاضر چندین پایگاه سیار در سراسر آمریکا و مشتریانی شامل تولیدکنندگان انرژی دِوون انرژی، نفت و گاز کراکن، انرپلاس کانادا و احتمالا اکسون دارد که روی پروژه پایلوتی برای استفاده از گاز فلز برای تامین تولید فعالیتهای استخراج رمزارز در چاههای نفت داکوتای شمالی این غول انرژی کار می کند.

در پروسه فلرینگ، در عملیات حفاری نفت، گاز طبیعی مازاد در هوا سوزانده می‌شود. به دلیل عدم وجود زیرساخت حمل، فلرینگ به یک شیوه صنعتی رایج تبدیل شده است. با این حال این پروسه به دلیل تاثیر زیست محیطی منفی، با انتقادهای روزافزونی روبرو شده است. جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، وعده داده است انتشار گاز متان از فعالیتهای مربوط به نفت و گاز را کاهش دهد.

لوکمیلر گفت: فلرینگ تنها مشکل آمریکا نیست و یک مشکل جهانی با تاثیر جهانی است. منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا عامل انتشار بیش از ۳۸ درصد از گازهای فلز جهان در سال ۲۰۲۰ بوده است. سهم عمان، ۱.۸ درصد معادل ۲۵۱۷ میلیون متر مکعب آلایندگی و سهم امارات متحده عربی ۰.۷ درصد معادل ۹۵۵ میلیون متر مکعب بوده است.

بر اساس گزارش وب سایت کوین دسک، استفاده از گاز فلز برای استخراج رمزارزها به شیوه محبوبی برای هر دو صنعت رمزارز و انرژی تبدیل شده است و افرادی که در این حوزه فعالیت دارند، آن را شیوه برد-بردی می‌دانند که در عین کاهش آلایندگی، نیروی مورد نیاز برای پروسه انرژی‌بر استخراج رمزارز را تامین می‌کند./ایسنا
https://zistonline.com/vdcenn8v.jh8pzi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما