تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۰۱
کد مطلب : 86509
مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز به ایرنا خبر داد:

مصرف ۲۶۰ میلیون مترمکعبی گاز در نیروگاه‌های ایران

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران از آمادگی این شرکت برای تحویل روزانه ۲۸۰ تا ۳۰۰ میلیون مترمکعب گاز به نیروگاه‌ها در تابستان امسال خبر داد و گفت: در حال حاضر ۲۶۰ میلیون مترمکعب گاز در روز به نیروگاه‌ها تحویل می‌شود.
مصرف ۲۶۰ میلیون مترمکعبی گاز در نیروگاه‌های ایران
به گزارش زیست آنلاین، «محمدرضا جولایی»  با اشاره به اینکه شرکت ملی گاز ایران آماده عرضه گاز به نیروگاه‌ها بر اساس نیاز آن‌ها در تابستان است، افزود: بر اساس برنامه‌ریزی حدود ۲۸۰ میلیون مترمکعب گاز در روز در تابستان امسال به نیروگاه‌ها تحویل خواهد شد.

وی تاکید کرد: این میزان تحویل گاز بر اساس نیاز نیروگاه‌ها خواهد بود و تا ۳۰۰ میلیون مترمکعب در روز آماده تحویل گاز بر اساس درخواست و نیاز نیروگاه‌ها هستیم.

جولایی افزود: درصورتی‌که نیروگاه‌ها مقدار بیشتر سوخت درخواست کنند، می‌توان با سوخت مایع و جایگزین آن را تامین کرد.  

وی میزان گاز تحویلی به نیروگاه‌ها بر اساس درخواست آن‌ها در شرایط فعلی را ۲۶۰ میلیون مترمکعب در روز اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، پیش از این مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفته بود که اگر افزایش جدی مصرف را داشته باشیم، امکان اینکه بتوانیم با این توان تامین برق در همه ساعت‌ها را پوشش دهیم مقدور نخواهد بود.

امسال تامین برق به دلیل کاهش بارندگی‌ها و کم بودن حجم آب پشت سدها با مشکل همراه است. تولید برق از نیروگاه‌های برق‌آبی کاهشی خواهد بود و وظیفه تامین برق موردنیاز کشور بر عهده نیروگاه‌های حرارتی و سیکل ترکیبی است.

این در حالی است که ۱۲ درصد از نیروگاه‌های تولید برق ایران آبی است و کمبود بارش در سال آبی جاری، امکان استفاده حداکثری از این نیروگاه‌ها را به حداقل می‌رساند./ایرنا
https://zistonline.com/vdchwmn6.23n-vdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما