تاریخ انتشار :دوشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۳۷
کد مطلب : 86488
رییس اتاق بازرگانی ایران اظهار داشت: با توجه به پیشرفت ایران در حوزه کشاورزی و وجود زمین‌های حاصلخیز کشاورزی در سوریه پیشنهاد می‌شود کشت فراسرزمینی داشته باشیم و با استفاده از توان فنی شرکت‌های ایرانی در نصب ماشین آلات و سیستم بسته بندی در سوریه در دستور کار قرار گیرد.
برنامه ایران برای کشت فراسرزمینی در سوریه/ افزایش مبادلات تهران-دمشق با حضور بخش خصوصی
به گزارش زیست آنلاین، غلامحسین شافعی در همایش توسعه روابط اقتصادی و تجاری ایران و سوریه با بیان اینکه بعد از سفر آذرماه سال گذشته جهت افتتاح نمایشگاه ایران و سوریه امروز شاهد حضور هیات تجاری این کشور در ایران هستیم، اظهار داشت: در حال حاضر رابطه عمیق مبتنی بر منافع مشترک اقتصادی در کشور را شاهدیم و سعی بر این است که این روابط از دولت به بخش خصوصی دو کشور تسری یابد، در این راه نیاز مبرمی به تبادل اطلاعات، بانک اطلاعات و آشنایی با قوانین و فرصت تجاری برای افزایش همکاری است که همایش امروز در این راستا است.

وی افزود: زمینه ارتقای سطح روابط پیشرفت داشته ولی تا سطح مطلوب فاصله داریم بنابراین لازم است دولت‌های دو کشور جهت ایجاد زیرساخت و اجرای توافق در زمینه حمل و نقل، بانک، تجارت آزاد همگام با تلاش بخش خصوصی گام بردارند که لازمه جهش در روابط است.

رییس اتاق بازرگانی ایران گفت: همایش امروز بیانگر اراده دولت و بخش خصوصی سوریه جهت همکاری با ایران است و پیام آن این است که بخش خصوصی برای همکاری گسترده و همه جانبه اشتیاق دارد.

وی تاکید کرد: افزایش سطح مبادلات در فاز اول به یک میلیارد دلار در سال نیازمند حضور بخش خصوصی دو کشور است.

وی با بیان اینکه باید با برنامه ریزی دقیق ابتدا نسبت به بازسازی سوریه  اقدام کنیم، افزود: شرکت‌های ایرانی با حضور فعال در افزایش ارتباط در حوزه صنعت، کشاورزی و پیوند دو حوزه مهم منجر به انتقال دانش صنعت و کشاورزی دو کشور شود.

شافعی گفت: اتاق مشترک بازرگانی بازوان اتاق های ملی دو کشور و نقش تعیین کننده در توسعه مبادلات دارند.

وی با بیان اینکه باید گام عملی در توسعه روابط دو‌ کشور برداشته شود، افزود: با توجه به پیشرفت ایران در حوزه کشاورزی و وجود زمین‌های حاصلخیز کشاورزی در سوریه پیشنهاد می‌شود کشت فراسرزمینی داشته باشیم و با استفاده از توان فنی شرکت‌های ایرانی در نصب ماشین آلات و سیستم بسته بندی در سوریه در دستور کار قرار گیرد.

رییس اتاق بازرگانی ایران بیان داشت: برگزاری منظم نمایشگاه بین المللی و سمینار جهت آشنایی بازرگانان با امکانات اقتصادی و بازرگانی زمینه افزایش حجم مبادلات دو کشور را فراهم می کند.

وی ضمن اعلام آمادگی بخش خصوصی ایران جهت همکاری با بخش خصوصی و دولتی سوریه جهت بازسازی زیرساخت‌های صنعت و معدن سوریه و ارایه خدمات فنی و مهندسی و سرمایه گذاری مشترک در زمینه عمرانی این کشور گفت؛ ما می‌توانیم در زمینه جاده‌سازی و سدسازی حوزه آب و فاضلاب و نیروگاه و کشاورزی این کشور همکاری کنیم./ایلنا
https://zistonline.com/vdcdjo0j.yt09j6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما