تاریخ انتشار :دوشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۲۰
کد مطلب : 86481
آن طور که Innovation News Network گزارش داده، پروژه تبدیل دی اکسید کربن به سوخت به منظور رسیدن به انتشار خالص صفر به میزان ۲۵۰ هزار پوند توسط شورای تحقیقات مهندسی و علوم فیزیکی تامین مالی شده است. اما چرا دانشمندان دی اکسید کربن را به سوخت تبدیل می‌کنند؟
کشف روشی جدید برای تبدیل دی اکسید کربن به سوخت
به گزارش زیست آنلاین، راه‌حل‌ها و ایده‌های کمی برای مقابله با حجم وسیع دی اکسید کربن اضافی موجود در جو، که به تغییرات آب و هوایی دامن می‌زند، وجود دارد. برنامه‌های جذب و ذخیره کربن از سال‌ها قبل وجود داشته است اما هزینه‌های بالای این فناوری‌ها مانع گسترش آنها می‌شد. اخیرا دانشمندان به موفقیت جدیدی دست یافته‌اند. آنها دی اکسید کربن را جذب کرده و آن را مستقیماً به متانول تبدیل می‌کنند که کاربردهای فراوانی دارد.

آن طور که Innovation News Network گزارش داده، یک تیم تحقیقاتی از دانشگاه Surrey روش جدیدی برای تبدیل دی اکسید کربن به سوخت ایجاد کرده است.

پروژه تبدیل دی اکسید کربن به سوخت به منظور رسیدن به انتشار خالص صفر به میزان ۲۵۰ هزار پوند توسط شورای تحقیقات مهندسی و علوم فیزیکی تامین مالی شده است.

چرا دانشمندان دی اکسید کربن را به سوخت تبدیل می‌کنند؟

دکتر ملیس دویار، سرپرست پروژه از دانشگاه Surrey، گفت: سنتز متانول یک پیشرفت قابل توجه است. استفاده از یک روش گران قیمت برای جذب دی اکسید کربن از هوا و تولید همزمان محصول جانبی با ارزش، می‌تواند مقداری از هزینه‌ها را جبران کند. همچنین انگیزه بیشتری برای افزایش جذب مستقیم هوا ایجاد می‌کند.

او افزود: چالش اصلی پروژه ما تطبیق این واقعیت است که سنتز متانول تجاری در فشارهای بالا (۵۰-۱۰۰ بار) و دماهای متوسط ​​(۲۰۰-۳۰۰ درجه سانتیگراد) انجام می‌شود. در حالی که جذب مستقیم هوا معمولاً در شرایط محیطی صورت می‌گیرد. ما می‌خواهیم نشان دهیم که تولید متانول در شرایط معمول از طریق کاتالیز دینامیکی امکان پذیر است.

در صورت موفقیت، تیم Surrey پروژه خود را گسترش می‌دهد. هدف این است که نشان دهد امکان سنتز سایر مواد شیمیایی با ردپای کربن منفی مانند کودهای پایدار وجود دارد.

مزایای این پروژه چیست؟

هدف این پروژه جذب دی اکسید کربن به طور مستقیم از هوا و استفاده از کاتالیز دینامیکی برای ایجاد متانول است. متانول یک ماده شیمیایی ارزشمند محسوب می‌شود که در صورت ساخت به این روش می‌تواند کربن منفی باشد. ارزش مالی این ماده می‌تواند هزینه‌های بالای فرآیند جذب مستقیم کربن دی اکسید از هوا را جبران کند.

دکتر دویار توضیح داد: «جذب مواد شیمیایی به‌طور مستقیم از هوا می‌تواند به ما کمک می‌کند با خطرات ایمنی مانند ذخیره مقادیر زیادی مواد شیمیایی خداحافظی کنیم. این فرآیند می‌تواند اقتصاد را با تحریک رشد کربن منفی تقویت کند. همچنین امنیت سوخت را برای بریتانیا بالا می‌برد.»

آژانس بین المللی انرژی، جذب و ذخیره مستقیم هوا را به عنوان یکی از سه فرصت مهم برای دستیابی به انتشار خالص صفر و تولید متانول شناسایی کرده است. یکی از مهمترین مزایای فناوری جذب مستقیم هوا این است که بر خلاف جایگزین‌هایی مانند استفاده از زیست‌توده، به استفاده گسترده از زمین و آب متکی نیست.

در سال ۲۰۲۰، بریتانیا ۱۴۵ میلیون پوند متانول وارد کرد که معادل ۰٫۶ تا ۱٫۶ مگاتن دی اکسید کربن است. این رقم قابل توجهی در مقایسه با ۳۲۶ مگاتن مجموع دی اکسید کربن منتشر شده توسط بریتانیا در آن سال است.
https://zistonline.com/vdcgqt97.ak9374prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما