تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۵۶
کد مطلب : 85452
بریتانیا با مسئله غامض سوخت فسیلی مواجه است: این کشور با کاهش توسعه نفت و گاز در دریای شمال اعتبار سبز خود را بالا می‌برد، اما با همین اقدامات به واردات سوخت فسیلی از خارج از کشور وابسته تر می شود.
مسئله غامض سوخت های فسیلی بریتانیا در آستانه اجلاس اقلیمی
به گزارش زیست آنلاین، از رویترز، در سال 2019 که بریتانیا اهداف خود را برای رسیدن به انتشارات صفر خالص اعلام کرد، صلح سبزی ها به سکوهای نفتی بریتیش پترولیوم در دریای شمال حمله بردند و بنرهایی با نوشته «اضطرار اقلیمی» سعی داشتند از تولید نفت در این سکوها جلوگیری کنند.

نه قانون و نه فعالین محیط زیست توسعه تولید از این میدان را متوقف نکردند. تولید از این میدان از نوامبر 2020 از سر گرفته شد.

در حالی که غول های نفتی می گویند تولید جدید نفت می تواند در مدیریت کمبودها موثر باشد، فعالین محیط زیست خواستار توقف سریع پروژه های جدید هستند.

اما دولت باید چراغ های کشور را در بازار انرژی پرنوسان روشن نگه دارد و در مقابل تقاضا برای رسیدن به اهداف اقلیمی هم از سحر و جادو استفاده کند.

برنارد لونی، مدیر اجرایی بریتیش پترولیوم، می گوید «اگر عرضه کاهش یابد و تقاضا تغییر نکند، تنها یک پیامد وجود خواهد داشت و آن اینکه قیمت ها بالا خواهند رفت».

بریتانیا و دیگر کشورهای اروپایی پیشتر به این مشکل دچار شده اند. قیمت نفت برنت، شاخص دریای شمال، امسال تا 60 درصد هم افزایش یافته است، و از سویی قیمت شاخص عمده فروشی گاز بریتانیا بیش از 250 درصد بیشتر شده است.

چالشی که با کاهش تولید داخلی و افزایش واردات سوخت پیش آمده است در سراسر اروپا رخنه کرده است. قیمت عمده فروشی گاز در کل اروپا بیش از 350 درصد افزایش یافته است.

بریتانیا که زمانی برای روشن کردن آتش نیروگاه های برق خود، حرکت خودروها و گرم کردن خانه‌ها وابسته بود به میادین نفت و گاز خود، حالا از سال 2005 که تولید در دریای شمال کاهش یافته است به یک وارد کننده خالص سوخت تبدیل شده است.

ظرفیت ذخیره گاز این کشور تنها برای چند روز کافی است و بریتانیا به واردات از قطر وابسته است و همین امر این کشور را در برابر رخ دادهای بازار در حال بهبود بعد از کرونا آسیب پذیر کرده است.

صلح سبزی ها می گویند از بوریس جانسون می خواهند تا پروژه های جدید نفت و گاز را متوقف کند چون او از دیگر کشورها می خواهد که به تعهدات اقلیمی خود وفادار باشند. اگر بوریس جانسون می خواهد چراغ های کشور را روشن نگه دارد باید به فکر جایگزین های دیگری باشد. مثلا عایق کاری در منازل را بهبود دهد، حمل ونقل پاک را افزایش دهد و سرمایه گذاری بر برق تجدیدپذیر را بیشتر کند.

بیش از 70 دانشمند و دانشگاهی در نامه ای که در روزنامه ایندیپندنت منتشر شد از جانسون خواسته اند تا اعطای مجوز به پروژه های جدید نفت و گاز را متوقف کند.

برتانیا در سرمایه گذاری بر تجدیدپذیر پیشرفت هایی داشته از جمله بزرگ ترین نیروگاه بادی فراساحلی دنیا را ساخته است. اما وقتی باد نمی وزد برقی هم به خانه ها نمی رسد.

برتاینا متعهد به پایان دادن به اکتشافات در دریای شمال نیست، کاری که نروژ کرد؛ اما دانمارک، دیگر کشور ساحلی دریای شمال هم پروژه های جدید را متوقف می کند.
https://zistonline.com/vdcdxo0j.yt0kk6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما