تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۴ تير ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۲۲
کد مطلب : 84849
زیست آنلاین: همزمان با فشار بین المللی بر دولت موریسون برای اقدامات آب و هوایی، دیپلمات ارشد آمریكایی در استرالیا گفت هر دو كشور باید "اهداف اقلیمی جاه طلبانه تری" تعیین و بطور جدی با بحران آب و هوا مقابله کنند.
درخواست آمریکا از استرالیا برای اتخاذ اهداف بلندپروازانه تر
به گزارش زیست آنلاین، مایک گلدمن، کاردار سفارت ایالات متحده در کانبرا تأکید کرد که ایالات متحده و استرالیا یک وظیفه مشترک در محافظت از کره زمین دارند.

دولت استرالیا با فشار فزاینده بین المللی روبرو است تا رسماً به انتشار صفر خالص تا سال 2050 متعد شود و هدف خود را در پیشبرد کنفرانس آب و هوایی گلاسکو امسال افزایش دهد.

انگلستان که میزبان کنفرانس Cop26 در گلاسکو است، صریحاً اعلام کرده که می خواهد استرالیا برای برداشتن اهداف میان مدت خود به سایر کشورها بپیوندد تا با هدف پاریس که می خواهد افزایش دما را به 1.5 درجه سانتیگراد بالاتر از زمان قبل از صنعتی شدن محدود کند، همگام شود.

گلدمن، خاطرنشان كرد كه استرالیا و آمریكا روابط نزدیك امنیتی و اقتصادی دارند اما اقدامات بیشتری در مورد بحران آب و هوا باید انجام شود.

دولت استرالیا تا به امروز در برابر فشار برای افزایش هدف خود برای کاهش26 تا 28 درصدی انتشار گازهای گلخانه ای تا سال 2030 در مقایسه با سطح 2005 مقاومت کرده است.

یکی از مقامات دولت بایدن در آوریل گفته بود: من فکر می کنم که همکاران ما در استرالیا تشخیص می دهند که باید یک تغییر اتفاق بیفتد. مسیر موجود کافی نیست و امیدواریم که آن ها در مسیر کربن زدایی اساسی و رسیدن به انتشار صفر خالص تا اواسط قرن قرار بگیرند. "

در ماه فوریه، جان كری، نماینده بایدن در امور اقلیمی، علناً اختلافات گذشته بین آمریكا و استرالیا در زمینه مقابله با بحران آب و هوا را پذیرفت. وی خواستار کنار گذاشتن سریعتر زغال سنگ توسط استرالیا شد.

منبع: Guardian

https://zistonline.com/vdcco4q4.2bq008laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما