تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۲۸
کد مطلب : 83515
زیست آنلاین: به نظر می رسد که جنگ تجاری بین چین و استرالیا در حال افزایش است. در همین حال گزارش شده است که پکن محدودیت‌های جدیدی را برای واردات زغال‌سنگ استرالیا در نظر گرفته است.
جنگ تجاری چین و استرالیا به زغال سنگ رسید
به گزارش زیست آنلاین، وزیر تجارت استرالیا روز گذشته گفت که به شدت نگران گزارش های جدید رسانه های دولتی چین مبنی بر ممنوعیت واردات زغال سنگ خاص از استرالیا است.

گلوبال تایمز گزارش داد کمیسیون توسعه و اصلاحات چین، به نیروگاههای برق خود اجازه خرید بدون محدودیت زغال سنگ از خارج از کشور، به استثنای استرالیا را داده است.

 وی در رادوی ملی استرالیا گفت در صورت صحت این خبر این گزارش ها نشان دهنده اعمال تبعیض‌آمیز تجاری توسط مقامات چینی است

چین پیش از این طیف گسترده ای از محصولات صادراتی استرالیا را ممنوع یا برای آن تعرفه وضع کرده بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین اعلام کرد که مقامات چینی اخیراً اقدامات خاصی را علیه برخی محصولات استرالیایی که به چین صادر می شوند، مطابق قانون و مقررات انجام داده است.

نخست وزیر استرالیا جلوگیری چین از واردات زغال سنگ از این کشور را برای روابط تجاری بین دو ملت بسیار بد خواند.

روابط بین دو کشور از ماه آوریل، زمانیکه موریسون خواستار تحقیق بین‌المللی در مورد ویروس کرونا شد در حال وخیم تر شدن است. در آن زمان پکن این حرکت را حرکت سیاسی خواند.

موریسون گفت: استرالیا سالانه حدود ۳ میلیارد دلار زغال سنگ حرارتی به چین صادر می کند. وی اضافه کرد که ژاپن بازار بزرگتری برای صادرات این محصول است. زغال سنگ حرارتی در درجه اول در نیروگاه ها و برای تولید برق استفاده می شود.

لازم به ذکر است، در مجموع استرالیا حدود ده و نیم میلیارد دلار زغال سنگ در سال مالی  ۲۰۱۸ - ۲۰۱۹ به چین صادر کرده است.

منبع: cnn

https://zistonline.com/vdcbssbw.rhbf8piuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما