تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۱۴
کد مطلب : 84457
زیست آنلاین: جان کری، نماینده رئیس جمهور آمریکا در امور اقلیمی، روز گذشته گفت پاپ فرانسیس قدرت این را دارد که افکار عمومی را در مورد گرمایش کره زمین تحت تأثیر قرار دهد و ممکن است در کنفرانس تغییرات آب و هوایی سازمان ملل (COP26) در اسکاتلند شرکت کند.
دعوت از پاپ برای حضور در کنفرانس اقلیمی
به گزارش زیست آنلاین، جان کری، نماینده رئیس جمهور آمریکا در امور اقلیمی، روز گذشته گفت پاپ فرانسیس قدرت این را دارد که افکار عمومی را در مورد گرمایش کره زمین تحت تأثیر قرار دهد و ممکن است در کنفرانس تغییرات آب و هوایی سازمان ملل (COP26) در اسکاتلند شرکت کند.

COP26 در ماه نوامبر در گلاسکو برگزار می شود و می تواند به اقدامات بزرگترین کشورهای آلاینده جهان برای مقابله با تغییرات آب و هوایی شتاب بدهد. چالشی که به گفته فعالان، دانشمندان و رهبران جهان می تواند در نهایت کره زمین را نابود کند.

کری پس از دیدار با پاپ به رسانه رسمی واتیکان گفت: "من فکر می کنم صدای او صدای بسیار مهمی است که می تواند از طریق کنفرانس گلاسگو شنید شود. من معتقدم او قصد دارد در آن شرکت کند."

وی افزود: من فکر می کنم از آنجا که او بالاتر از سیاست و خارج از درگیری های روزمره و کشمکش های ملی است، می تواند به نوعی تلنگری برای مردم باشد. ما در این مبارزه به همه احتیاج داریم.

کری در میانه سفر یک هفته ای خود به اروپا است تا پیش از نشست پیش رو، با مقامات دولتی و رهبران تجاری در ایتالیا، انگلیس و آلمان دیدار کند.

فرانسیس از زمان پاپ شدن در سال 2013، درخواست های زیادی برای حفاظت از محیط زیست کرده است و بارها از دولت ها خواسته برای مقابله با گرم شدن کره زمین و کاهش استفاده از سوخت های فسیلی اقدامات جدی انجام دهند.

منبع: Reuters

https://zistonline.com/vdchqkn6.23nkmdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما