تاریخ انتشار :شنبه ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۰۹
کد مطلب : 84080
زیست آنلاین: گرتا تونبرگ، فعال اقلیمی گفت به دلیل عدم دسترسی همه کشورها به واکسن کرونا که باعث عدم حضور بسیاری از کشورها خواهد شد، در کنفرانس آب و هوایی سازمان ملل که قرار است در ماه نوامبر در اسکاتلند برگزار شود، شرکت نمی کند.
عدم حضور گرتا تونبرگ در کنفرانس اقلیمی سازمان ملل
به گزارش زیست آنلاین، تونبرگ 18 ساله در توئیتر خود گفت: "نابرابری و بی عدالتی اقلیمی قلب بحران آب و هوا است. اگر افراد نتوانند واکسینه شوند و در این کنفرانس شرکت کنند، این کنفرانس غیر دموکراتیک است و مشکل را بدتر می کند. "

تونبرگ از کشورهایی که به گفته او تمایل کمی به در اختیار گذاشتن واکسن با کشورهایی که دسترسی کمی به دارو دارند، انتقاد کرد.

وی گفت: البته من خیلی دوست دارم در گلاسکو # COP26 شرکت کنم. اما زمانی که همه بتوانند با همان شرایط شرکت کنند.

تونبرگ در سال 2018، زمانی که در خارج از پارلمان سوئد در استکهلم بصورت انفرادی اعتراضات خود علیه گرم شدن کره زمین را آغاز کرد، به شهرت رسید و با عدم حضور در مدرسه در روزهای جمعه، خواستار اقدام دولت در مورد تغییر آب و هوایی شد.

طی چند ماه، بیش از دو میلیون دانش آموز در 135 کشور جهان اعتراضات خود را آغاز کردند و به کمپین "اعتصاب مدرسه برای آب و هوا" تونبرگ پیوستند.

وی در گفتگو با بی بی سی گفت که این کنفرانس که قرار است در روزهای 1 الی 12 نوامبر سال جاری در گلاسکو برگزار شود، باید به تعویق بیفتد.

این گردهمایی، که به طور رسمی به عنوان کنفرانس تغییرات آب و هوای سازمان ملل متحد شناخته می شود، پیش از این نیز به دلیل همه گیری جهانی کرونا، یک سال به تعویق افتاده بود.

منبع: Reuters

https://zistonline.com/vdcjyyeo.uqexozsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما