تاریخ انتشار :شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۴۰
کد مطلب : 84381
زیست آنلاین: مقامات دولت بایدن روز پنجشنبه اولین قدم خود را در راستای اجرای تعهد انتخاباتی رئیس جمهور برای حفاظت از 30 درصد از آب و خاک آمریکا طی دهه آینده برداشتند و شش گروه را برای نحوه اجرای آنها مشخص کردند.
برنامه ریزی برای حفاظت از 30 درصد آب و خاک آمریکا
به گزارش زیست آنلاین، گزارش "امریکا، زیبا" که توسط وزیر کشور دب هالند، وزیر کشاورزی تام ویلساک، وزیر بازرگانی جینا رایموندو و رئیس شورای کاخ سفید در مورد کیفیت محیط زیست برندا مالوری، تهیه شده است از دولت می خواهد تا پروژه های حفاظت محلی را در سراسر کشور با سرمایه گذاری و تمرکز پشتیبانی کند.

این مقامات در گزارشی به گروه ویژه اقلیمی رئیس جمهور جو بایدن نوشتند: چالش رئیس جمهور فراخوانی برای حمایت از اقدامات حفاظت و بازسازی به روش محلی و در سرتاسر آمریكا و در هرنقطه ای است كه جوامع بخواهند از اراضی و آبهایی كه می شناسند و دوست دارند محافظت كنند.

بایدن در یکی از اولین دستورات اجرایی خود هدف خود را محافظت از 30 درصد از زمین و آب برای حفاظت از اراضی و حیات وحش حساس، در مقابل استخراج و توسعه تا سال 2030 تعیین کرد. وی اعضای کابینه را به تهیه پیش نویس توصیه هایی برای انجام این کار مکلف کرد.

این گزارش موارد مشخصی در مورد اینکه کدام مناطق می توان برای حفاظت اختصاص داد پیشنهاد نداده است.

شش حوزه اولویت تمرکز دولت برای زمین هایی است که در نهایت می توانند از حمایت یا سرمایه گذاری دولتی برخوردار شوند.

این شش حوزه عبارتند از: ایجاد پارکها و فضای سبز بیشتر در جوامع محروم از طبیعت، دسترسی به تفریحات در فضای باز، حفاظت از زیستگاه ها و کریدورهای ماهی ها و حیات وحش، انگیزه بخشیدن به اقدامات حفاظتی داوطلبانه صیادان، دامداران و کشاورزان؛ حمایت از اقدامات حفاظتی در قبیله ها و سرمایه گذاری در پروژه های مقاوم سازی و ترمیم از جمله نیروهای آب و هوایی غیرنظامی.

منبع: Reuters

https://zistonline.com/vdcdfs0j.yt0oj6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما