تاریخ انتشار :يکشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۱۰
کد مطلب : 84258
زیست آنلاین: جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا گفت با روسیه در زمینه راه های مقابله با بحران آب و هوا همکاری خواهد کرد.
همکاری آمریکا با روسیه در زمینه آب و هوا
به گزارش زیست آنلاین، بایدن گفت که او منتظر تلاش های مشترک است و با درخواست این کشور برای همکاری در زمینه فن آوری های جدید مانند حذف کربن همراه است.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اصرار دارد که وی واقعاً علاقه مند به همکاری های بین المللی است تا بیشتر به دنبال راه حل های موثر برای تغییر آب و هوایی و همچنین سایر چالش های حیاتی دیگر باشد. پوتین هیچ اشاره ای به کاهش عرضه و مصرف نفت و گاز نکرد.

پوتین همچنین نتوانست هیچ اطمینانی در مورد ارائه طرح ملی جدید روسیه در مورد کاهش کربن ارائه دهد، شرطی که امسال در راستای توافقنامه آب و هوایی پاریس در سال 2015 ارائه شده است.

انتشار گازهای گلخانه ای روسیه طی سالهای اخیر به شدت افزایش یافته و این افزایش برای یکی از بزرگترین تأمین کنندگان سوخت های فسیلی جهان با توافق نامه گازرسانی به آلمان تقویت شده است و در صورت تلاش پوتین برای حفاری و خطوط حمل و نقل، در کلاهک یخی قطب شمال می تواند حتی بیشتر تقویت شود.

ملک سلمان، پادشاه عربستان نیز دیگر سخنران در نشست روز زمین بود. وی خطاب به دیگر رهبران جهان گفت: ارتقاء سطح همکاری بین المللی راه حل بهینه برای مقابله با چالش های تغییرات اقلیمی است.

اگرچه بزرگترین تولید کننده نفت جهان متعهد شده است که تا سال 2030 نیمی از انرژی مورد نیاز خود را از طریق انرژی خورشیدی و سایر منابع تجدیدپذیر تأمین کند و ولیعهد این کشور، محمد بن سلمان برای برنامه های خود برای کاشت 50 میلیارد درخت مورد تقدیر قرار گرفت، اما پادشاه این کشور هیچ اشاره ای به کاهش صادرات نفت نکرد.

https://zistonline.com/vdcg7x97.ak9tn4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما