تاریخ انتشار :جمعه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۳۱
کد مطلب : 84379
زیست آنلاین: یک مطالعه جدید نشان می دهد که محدود کردن گرمایش هوا به 1.5 درجه سانتیگراد می تواند افزایش سطح آب دریاها ناشی از ذوب شدن ورقه های یخی را از حدود 10 اینچ به حدود 5 اینچ تا 2100سال کاهش دهد.
کاهش انتشار می تواند اثر ذوب یخ بر اقیانوس ها را نصف کند
به گزارش زیست آنلاین، دانشمندان روز چهارشنبه دلیل دیگری را برای کنترل افزایش شدید دما در کره زمین در جهان اعلام کردند: انجام این کار احتمالاً میزان پیش بینی شده فعلی افزایش سطح دریا ناشی از ذوب یخ در این قرن را به نصف کاهش دهد.

بر اساس یک مطالعه که از نتایج صدها شبیه سازی کامپیوتری تیم های تحقیقاتی در سراسر جهان به دست آمد، محدود کردن افزایش دمای هوا تا 1.5 درجه سانتیگراد می تواند افزایش سطح دریاها ناشی از ذوب یخچال ها و ورقه های یخی گسترده گرینلند و قطب جنوب را تا 2100، از حدود 10 اینچ به حدود 5 پنج کاهش دهد.

در یک مطالعه دیگر، گروهی از دانشمندان که فقط قطب جنوب را بررسی می کردند، دریافتند که تعهدات فعلی برای کاهش تولید گازهای گلخانه ای می تواند باعث افزایش ناگهانی میزان ذوب تا سال 2060 شود و در پایان قرن این مقدار 10 برابر سریع تر از امروز رشد کند.

این دو مطالعه آخرین و بهترین پیش بینی مربوط به یکی از مهمترین تأثیرات تغییرات آب و هوایی است: افزایش سطح اقیانوس ها که باعث طغیان بیشتر می شود، تعمیرات اساسی پرهزینه برای زیرساخت های ساحلی به همراه دارد و به طور بالقوه میلیون ها پناهنده آب و هوایی ایجاد می کند.

منبع: The New York Times

https://zistonline.com/vdcaoena.49ny015kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما