تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۲۸
کد مطلب : 84155
مقامات دولتی نیوزیلند اعلام کردند، این کشور با اعمال قانون هایی برای کارخانه ها به اولین کشوری در جهان تبدیل می شود که برای تغییرات اقلیمی تلاش موثر می کند.
نیوزیلند، اولین کشور در اجرای قانون های مبارزه با تغییرات اقلیمی
به گزارش زیست آنلاین، به نقل از تلویزیون بی بی سی، جیمز شاو وزیر تغییرات اقلیمی نیوزیلند در مصاحبه با این شبکه گفت نیوزیلند تلاش می کند تا سال ۲۰۵۰ از کربن استفاده نکند و بدین منظور بخش های اقتصادی باید نقش خود را در این زمینه ایفا کنند. بانک ها، بیمه ها و مدیران سرمایه گذاری با آگاهی از اینکه سرمایه گذاری شان چه تاثیری بر محیط زیست خواهد گذاشت، می توانند مسئولیت خود را در اجرای این پروژه بپذیرند.

وی همچنین افزود: نیوزیلند به عنوان اولین کشور قانونی را اجرا خواهد کرد که به موجب آن کارخانه ها موظفند گزارشی درباره تاثیرشان بر روی تغییرات اقلیمی ارائه دهند. حدود ۲۰۰ شرکت بزرگ و کارخانه خارجی در آستانه مشمول شدن این قانون هستند.

دیوید کلارک وزیر اقتصاد نیوزیلند نیز در حمایت از معرفی و اجرای  قانون های مبارزه با تغییرات اقلیمی گفت: ما می توانیم به عنوان کشور پیشرو ، رهبری در این زمینه را در دنیا به عهده بگیریم.

او در ادامه افزود: یکی از اهداف گزارش اجباری درباره امور مربوط به تغییرات اقلیمی این است که این تغییرات به طور معمول مورد توجه کسب و کارها، سرمایه گذاران و بیمه ها قرار گیرد. با وجود این هنوز تعداد کمی از کسب و کارها شروع به انتشار گزارش های خود در این باره کردند و راهی طولانی در پیش است. هنگامی که این قانون تصویب شود، شرکت ها ملزم می شوند تا گزارش های خود را درباره تغییرات اقلیمی تا سال ۲۰۲۳ ارائه دهند. "

در ایالت متحده امریکا نیز به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان گازهای گلخانه ای، بیش از ۳۰۰ کسب و کار و سرمایه گذار از جمله شرکت اپل روز سه شنبه از سوی دولت بایدن به طرح تغییرات اقلیمی فراخوانده شدند. این طرح به کاهش گازهای گلخانه ای دستکم تا ۵۰ درصد تا سال ۲۰۳۰ منجر می شود./ایرنا

https://zistonline.com/vdccpsq4.2bq0p8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما