تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۲۶
کد مطلب : 83849
زیست آنلاین: تلاش های دولت دانمارک برای دستیابی به هدف بلند پروازانه این کشور در کاهش 70 درصدی انتشار گازهای گلخانه ای تا سال 2030، توسط نهادی که وظیفه نظارت بر پیشرفت آن را بر عهده دارد ناکافی ارزیابی شده است و اقدامات انجام شده تنها یک سوم راه است.
سیاست های دانمارک برای رسیدن به اهداف اقلیمی ناکافی است
به گزارش زیست آنلاین، شورای تغییر اقلیم دانمارک در اولین گزارش وضعیت سالانه خود گفت که قوانین جدید، توافق نامه ها و ابتکارات از زمان اجرایی شدن قانون آب و هوایی این کشور در ژوئن سال گذشته باعث کاهش انتشار، معادل 7.2 میلیون تن دی اکسید کربن تا سال 2030 خواهد شد که فقط برای کاهش 54 درصدی انتشار این کشور در مقایسه با سطح  سال 1990 کافی است.

راسموس هلوگ پترسن، سخنگوی اقلیمی حزب سوسیال لیبرال، به روزنامه پولیتیکن گفت که این گزارش یک شکست بزرگ برای تلاش های آب و هوایی دولت و درس عبرت برای هر حزب که دولت را در اختیار می گیرد، است.

اما دن جرسن، وزیر آب و هواشناسی دانمارک، در گفتگو با شبکه دولتی این کشور گفت که او از توصیه ها و پیشنهاد های خوب استقبال می کند و معتقد است که دولت بیکار ننشسته است.

"بدیهی است که ما کمتر از 10 سال برای رسیدن به این هدف فرصت داریم، اما خوشبختانه بیش از یک سوم راه رفته ایم. این یک سال و نیم اول بسیار خوب بوده است، اما ما باید در فرصت باقیمانده به همان اندازه قوی باشیم."

پس از آنکه محیط زیست به طور غیرمنتظره ای به داغترین موضوع تبلیغات انتخاباتی در انتخابات 2019 دانمارک تبدیل شد، سوسیال دموکرات های برنده و احزاب حمایت کننده آن بر سر هدف کاهش 70 درصدی انتشار گازهای گلخانه ای توافق کردند.

منبع: Guardian

https://zistonline.com/vdcb9wbw.rhbfapiuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما