تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۰۹
کد مطلب : 83756
زیست آنلاین: امدادگران هندی در حال جستجوی بیش از 200 نفر گمشده حادثه شکستن یخچال طبیعی در این کشور هستند.
جستجوی برای یافتن مفقودین حادثه یخچال طبیعی در هند ادامه دارد
به گزارش زیست آنلاین، روز یکشنبه بخشی از یخچال هیمالیا دچار شکست شد که این امر موجب از بین رفتن سدها و پل ها شده و با هجوم سیلاب حاصل از نابودی سدها و سنگ ها و بقایای این سازه ها، بیش از 200 نفر مفقود شدند.

این فاجعه که در زیر قله ناندا دیوی، دومین قله بلند هند اتفاق افتاد، پروژه کوچک برق آبی Rishiganga را از بین برد و به یک پروژه بزرگتر در پایین رودخانه Dhauliganga که توسط شرکت دولتی NTPC در حال احداث است، آسیب رساند.

مقامات گفتند که تاکنون 18 جسد کشف شده است.

بیشتر گمشده ها افرادی بودند که در این دو پروژه که بخشی ازپروژه های دولت  هستند که در اعماق کوههای ایالت اوتاراخند، به عنوان بخشی از فشار توسعه، ساخته شده است، کار می کردند.

محد فاروق اعظم، استادیار و متخصص هیدرولوژی در انستیتوی فناوری هند در ایندوره گفت که یخچال معلق، دچار شکستگی شده است.

وی افزود: فرضیه فعلی ما این است آبی که در آوار برف زیر یخچال انباشته و محبوس شده است هنگام سقوط توده سنگ یخچال آزاد شده است.

کارشناسان گفتند که هفته گذشته در منطقه ناندا دیوی، برف شدید باریده بود و ممکن است مقداری از برف شروع به ذوب شدن کرده و منجر به ایجاد بهمن شده باشد.

اوتاراخند، مستعد سیل و رانش زمین است و این فاجعه منجر به درخواست فوری فعالان محیط زیست برای بازنگری در پروژه های تامین انرژی در کوههایی شد که از نظر اکولوژیکی حساس هستند.

در ژوئن سال 2013، بارانهای موسمی که تا آن زمان بی سابقه بود، باعث جاری شدن سیل ویرانگری شد که نزدیک به 6000 نفر را به کام مرگ کشاند.

گروه های محیط زیستی عاملان ساخت و ساز در کوه ها را مقصر این حادثه می دانند.

منبع: Reuters

https://zistonline.com/vdciqyav.t1apw2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما