تاریخ انتشار :شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۴۶
کد مطلب : 83492
زیست آنلاین: رهبران اتحادیه اروپا برای جلوگیری از یک بن بست بسیار شرم آور، قبل از نشست آب و هوای سازمان ملل که قرار است امروز برگزار شود، به توافق سختی برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای این اتحادیه در پایان دهه جاری نسبت به سطح سال 1990 رسیده اند.
توافق نهایی اعضای اتحادیه اروپا برای کاهش 55 درصدی انتشار کربن تا سال 2030
به گزارش زیست آنلاین، به دنبال بحثهای طولانی مدت اعضای این اتحادیه در اجلاس دو روزه خود در بروکسل و پس از این که عاقبت کشورهای متکی به زغال سنگ و بی میل به اهداف اتحادیه اروپا، از این اهداف حمایت کردند، روز گذشته 27 کشورعضو، با پیشنهاد کمیسیون اجرایی اتحادیه اروپا برای سخت گیرانه تر کردن هدف میان مدت اتحادیه در مسیر خنثی سازی آب و هوایی تا سال 2050 موافقت کردند و آن را به تصویب رساندند.

پنج سال پس از توافق پاریس، اتحادیه اروپا می خواهد در مبارزه با گرمایش کره زمین یک رهبر باشد. با این وجود سران کشورها و دولت های این اتحادیه نتوانستند در آخرین نشست خود در اکتبر در مورد این هدف به توافق برسند. دلیل اصلی آن، نگرانی های مالی کشورهای شرق این اتحادیه در مورد نحوه تأمین و مدیریت گذار سبز بود.

اما یک معامله طولانی مدت در مورد بودجه طولانی مدت و برنامه بهبود بعد از ویروس کرونا که روز پنجشنبه توسط رهبران اتحادیه اروپا مورد موافقت قرار گرفت، مسیر حرکت را تغییر داد.

مقادیر زیادی از بسته 1.82 تریلیون یورویی قرار است صرف برنامه ها و سرمایه گذاری هایی شود که برای کمک به کشورهای عضو، مناطق و به ویژه بخش هایی که تحت تأثیر گذار سبز قرار دارند و نیاز به یک تحویل عمیق اقتصادی و اجتماعی دارند، طراحی خواهند شد.

رهبران اتحادیه اروپا توافق کرده اند که 30 درصد از بسته حمایت مالی باید برای حمایت از این گذار هزینه شود.

منبع: Gaurdian

https://zistonline.com/vdcf0jdc.w6dm1agiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما