تاریخ انتشار :چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۲۷
کد مطلب : 83271
زیست آنلاین: وزرای محیط زیست کشورهای اتحادیه اروپا قرار است این هفته برای الزام آور کردن قانونی تعهدات اتحادیه اروپا برای خنثی کردن شرایط آب و هوایی تا سال 2050 توافق کنند.
اهداف سختگیرانه اتحادیه اروپا لازم الاجرا خواهد شد
به گزارش زیست آنلاین، وزرای محیط زیست کشورهای اتحادیه اروپا قرار است این هفته برای الزام آور کردن قانونی تعهدات اتحادیه اروپا برای خنثی کردن شرایط آب و هوایی تا سال 2050 توافق کنند، اگرچه سوال های سخت در مورد چگونگی کاهش انتشار گازهای گلخانه ای طی دهه آینده به رهبران سپرده می شود تا در ماه دسامبر در مورد آنها بحث کنند.

اتحادیه اروپا که با اجماع میان 27 کشور عضو خود تصمیمات بزرگی می گیرد در تلاش است تا اهداف سختگیرانه تری را برای انتشار گازهای گلخانه ای تا سال 2030 تعیین کند.

هدف بلند مدت آن، انتشار صفر خالص گازهای گلخانه ای گرم کننده زمین تا سال 2050 است که به گفته کمیسیون اجرایی اروپا بهبود اقتصادی از بحران ویروس کرونا به رسیدن به آن کمک کند، زیرا کشورها در انرژی های تجدیدپذیر، اتومبیل های برقی و سایر فن آوری ها سرمایه گذاری می کنند.

این کمیسیون قصد دارد انتشار گازهای گلخانه ای را حداقل 55 درصد نسبت به سطح سال 1990 کاهش دهد. اما برخی از کشورها، به ویژه کشورهایی که زغال سنگ می سوزانند، تضمین های بیشتری می خواهند که بار اقتصادی این تحول تقسیم خواهد شد.

رهبران این اتحادیه هفته گذشته در اجلاس سران توافق کردند که قبل از تلاش برای دستیابی به توافق در ماه دسامبر در مورد هدف 2030، اطلاعات بیشتری در مورد چگونگی تأثیر این هدف جدید بر کشورها جمع آوری کنند.

پیش نویس پیشنهادی برای این قانون، به عنوان مبنای مذاکرات روز جمعه، هدف تولید انتشار صفر خالص در سال 2050 را به عنوان هدف برای کل اتحادیه اروپا تعیین می کند و نه برای کشورهای خاص اما به برخی کشورها اجازه می دهد کاهش کمتری داشته باشند.

منبع: Reuters

https://zistonline.com/vdca6una.49ne015kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما