تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۴۰
کد مطلب : 83393
زیست آنلاین: بر اساس یک مطالعه، سوپر منتشر کننده های پر پرواز که فقط 1 درصد از جمعیت جهان را تشکیل می دهند عامل نیمی از انتشار کربن صنعت هواپیمایی در سال 2018 بودند.
1 درصد از جمعیت جهان، عامل نیمی از انتشار گازهای گلخانه ای صنعت هواپیمایی
به گزارش زیست آنلاین، محققان تخمین زدند که شرکت های هواپیمایی یک میلیارد تن دی اکسید کربن منتشر کردند و از یارانه 100 میلیارد دلاری یارانه بهره مند شدند. تحلیلگران داده ها را جمع آوری می کنند تا روشن ترین تصویر جهانی را از تأثیر پروازهای مکرر ارائه دهند.

تنها 11 درصد از جمعیت جهان در سال 2018 با هواپیما پرواز کردند و 4 درصد پرواز خارجی داشتند. مسافران هوایی ایالات متحده بزرگترین ردپای کربن را در بین کشورهای ثروتمند دارند. در این گزارش آمده است که میزان تولید گازهای گلخانه ای صنعت هوایی این کشور از مجموع 10 کشور بعدی از جمله انگلیس، ژاپن، آلمان و استرالیا بیشتر است.

به طور متوسط، مردم آمریکای شمالی 50 برابر بیشتر از مردم آفریقا، 10 برابر بیش تر از مردم آسیا و اقیانوسیه و 7.5 برابر بیش تر از مردم آمریکای لاتین پرواز کرده اند. اروپایی ها و کسانی که در خاورمیانه زندگی می کنند، 25 برابر بیشتر از آفریقایی ها و 5 برابر بیشتر از آسیایی ها پرواز کردند.

محققان هزینه خسارت آب و هوایی ناشی از انتشار گازهای گلخانه ای از صنعت هواپیمایی را در سال 2018، 100 میلیارد دلار تخمین زدند.

محققان گفتند که کاهش 50 درصدی تعداد مسافران در سال 2020 در پی شیوع ویروس کرونا باید فرصتی برای عادلانه تر و پایدارتر شدن صنعت حمل و نقل هوایی باشد. این می تواند با قرار دادن شرایط سبز بر کمک های مالی عظیمی که دولت در اختیار صنعت قرار می دهد انجام شود، همانگونه که در فرانسه اتفاق افتاده است.

سهم صنعت هوایی جهان در بحران آب و هوا قبل از همه گیری ویروس کرونا به سرعت در حال رشد بود، بطوریکه انتشار گازهای گلخانه ای بین سال های 2013 تا 2018، 32 درصد افزایش پیدا کرد. تعداد پروازها در سال 2020 به نصف کاهش یافته است اما انتظار می رود این صنعت تا سال 2024 به وضعیت قبلی خود بازگردد.

منبع: Guardian

https://zistonline.com/vdcfmmdc.w6dm1agiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما