تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۱۹
کد مطلب : 83229
زیست آنلاین: یک کمپین جدید اعلام کرد اگر یک میلیارد نفر در سراسر جهان چند قدم کوچک بردارند و آنها را به تغییراتی دائمی در سبک زندگی خود تبدیل کنند، انتشار گازهای گلخانه ای می تواند به میزان قابل توجهی کاهش یابد.
قدمهای کوچک یک میلیارد نفر برای نجات آب و هوا
 

به گزارش زیست آنلاین، این اقدامات می تواند به سادگی خوردن غذای محلی، عدم استفاده از گوشت در بعضی از وعده ها و پوشیدن لباس ها برای مدت طولانی تر باشد.  

این کمپین که توسط Ikea ،HSBC ،BT و Reckitt Benckiser (صاحب مارک هایی مانند Cillit Bang ،Gaviscon و Durex) پشتیبانی می شود، از مردم می خواهد که برای انجام حداقل یک قدم ساده که باعث کاهش انتشار گازهای گلخانه ای می شود، ثبت نام کنند.  

کمپین Count Us In از افراد دعوت می کند تا برای اقداماتی که می خواهند انجام دهند و سطح تعهدی که می خواهند بدهند مانند اتخاذ یک رژیم غذایی جدید یا عدم استفاده از هواپیما در یک دوره مشخص، به صورت آنلاین ثبت نام کنند.  

در این کمپین، 16 مرحله، در سطوح دشواری متفاوت وجود دارد. این موارد از عایق بندی خانه ها، خرید خودروی الکتریکی یا صفحه خورشیدی و پرواز کمتر با هواپیما گرفته تا نامه نگاری به نمایندگان سیاسی و استفاده مجدد و تعمیر وسایل به جای خرید اجناس جدید را شامل می شود.  

برخی از اقدامات، مانند پایین آوردن دمای ترموستات و خرید کمتر لباس جدید، اقداماتی است که بسیاری از افراد معمولاً به دلیل ضرورت و نه انتخاب انجام می دهند. با این حال، هدف این کارزار، افزایش این آگاهی در بین مصرف کنندگان است که الگوهای مصرف بالا، پایدار نیستند.  

افرادی که برای این سرویس ثبت نام می کنند، ایمیل های یادآوری در مورد گام های بعدی را که می توانند بردارند، دریافت می کنند. به عنوان مثال، کسی که برای رانندگی یک وسیله نقلیه الکتریکی ثبت نام می کند، اطلاعات مربوط به پنل های خورشیدی را دریافت می کند. سخنگوی این طرح گفت مردم موارد بازاریابی و تبلیغات را از شرکت های خاص دریافت نخواهند کرد.  

Count Us In می گوید اگر 1 میلیارد نفر اقداماتی از این دست انجام دهند، انتشار گازهای گلخانه ای، می تواند 20 درصد کاهش پیدا کند.  

68 ارگان اقتصادی و فرهنگی از این طرح حمایت می کنند. از جمله این حامیان، باشگاه های فوتبال تاتنهام هاتسپور و فارست گرین روورز هستند که این کمپین را برای هواداران خود تبلیغ می کنند و همچنین جایزه Earthshot که توسط شاهزاده ویلیام در این هفته رونمایی شد.  منبع: Guardian

https://zistonline.com/vdcdnx0j.yt0sx6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما