تاریخ انتشار :شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۰۴
کد مطلب : 83327

آینده ای که خیلی سریع فرا رسید

مترجم: فائزه فلاحتی
زیست آنلاین: کپسولی حاوی برخی اقلام که توسط مسافران یک کشتی روسی در یخ و برای آیندگان بجا گذاشته شده بود، خیلی زود، 2300 مایل مسافت را طی کرد و به ایرلند رسید.
آینده ای که خیلی سریع فرا رسید
به گزارش زیست آنلاین، زمانی که خدمه و مسافران کشتی یخ شکن هسته ای 50 ساله "پیروزی" در سال 2018 به قطب شمال رسیدند، یک کپسول زمان را در یک قطعه یخ شناور قرار دادند.

این کپسول فلزی شامل چند نامه، اشعار، عکس ها، نشان سینه، و یک منوی غذا، از اوایل قرن بیست و یکم، برای هر کسی که ممکن است در آینده آن را کشف کند، بود.

آینده خیلی سریع رقم خورد. این سیلندر هفته گذتشه پس از طی مسافت 2300 مایل از دایره قطب شمال، مکانی که گرمایش جهانی در حال ذوب شدید یخ است، در نواحی شمال غربی ایرلند یافت شد.

در نامه ای به زبان انگلیسی به تاریخ 4 آگوست 2018 که درون این کپسول قرار داشت، نوشته شده بود: "همه چیز در اطراف، با یخ پوشانده شده است. زمانی که این نامه پیدا شود، متأسفانه دیگر هیچ یخی در قطب شمال وجود ندارد."

مک کلوری، یابنده این کپسول، یکی از نویسندگان نامه، که یک وبلاگ نویس روسی، معروف به اسوتا است و در سن پترزبورگ زندگی می کند را پیدا کرد. مک کلوری می گوید: استوا گفت که همه خدمه و مسافران فکر می کردیم که این کپسول حدود 30 تا 50 سال آینده پیدا شود و بسیار شگفت زده شد که این کپسول اینقدر سریع پیدا شد.

در دهه گذشته، دمای قطب شمال تقریباً 1 درجه سانتیگراد افزایش یافته است. یخ دریای قطب شمال در 41 سال گذشته که ثبت اطلاعات ماهواره ای انجام شده، به کمترین میزان خود رسیده است.

سال گذشته ورقه یخی گرینلند، معادل 1 میلیون تن در هر دقیقه، یخ از دست داد که یک رکورد محسوب می شود. یک مطالعه اقلیمی پیش بینی می کند که یخ های دریایی تابستانی که در سطح اقیانوس منجمد شمالی شناور هستند، تا سال 2035 به طور کامل ناپدید خواهند شد.

منبع: Guardian

https://zistonline.com/vdccm1q4.2bq1i8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما