تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۲۵
کد مطلب : 83308
زیست آنلاین: بر اساس تحقیقات جدید، سرانه تولید زباله پلاستیکی در ایالات متحده بیش از هر کشور بزرگ دیگری است.
مردم آمریکا بزرگترین تولید کننده زباله های پلاستیکی در جهان هستند
به گزارش زیست آنلاین، این تجزیه و تحلیل همچنین نشان می دهد که ایالات متحده بیشترین زباله پلاستیکی را تولید می کند و شهروندان این کشور از نظر تولید آلودگی پلاستیکی اقیانوس ها در رتبه سوم جهان قرار دارند. مطالعات قبلی حاکی از آن بود که کشورهای آسیایی، آلودگی پلاستیک دریایی را تولید می کنند و ایالات متحده در جایگاه بیست ام قرار دارد، اما آن مطالعات صادرات زباله یا تخلیه غیرقانونی در خود این کشور را محاسبه نمی کرد.

آخرین اطلاعات موجود که مربوط به سال 2016 است، نشان می دهد که بیش از نیمی از پلاستیک جمع آوری شده برای بازیافت در ایالات متحده به خارج از این کشور و بیشتر به کشورهایی که در حال حاضر برای مدیریت موثر زباله های پلاستیکی تلاش می کنند، منتقل شده است.

محققان گفتند سالها صادرات، سهم عظیم ایالات متحده در تولید آلودگی پلاستیکی را نادیده می گرفت.

نیک مالوس عضو Ocean Conservancy و یکی از نویسندگان این تحقیق گفت ایالات متحده 4 درصد از جمعیت جهان را تشکیل می هد، با این حال 17 درصد از زباله های پلاستیکی جهان را تولید می کند. ایالات متحده باید برای مقابله با بحران جهانی آلودگی پلاستیکی نقش بسیار بزرگتری بازی کند. "

زباله های پلاستیکی، کل کره زمین، از عمق اقیانوس ها گرفته تا برف های قطب شمال و خاک های آلپ را آلوده کرده است و به حیات وحش آسیب می رساند و همچنین نگرانی ها در مورد مقدار میکروپلاستیک هایی که مردم با آب و غذا و با تنفس مصرف می کنند، در حال افزایش است.

یک تحقیق که توسط دانشمندان در ماه سپتامبر منتشر شد، نشان داد که حتی اگر تمام اقدامات عملی ممکن برای کاهش آلودگی پلاستیکی بکار گرفته شود، مقدار این آلودگی فقط 40 درصد کاهش می یابد و تا سال 2040، 700 میلیون تن زباله پلاستیکی وارد محیط زیست می شود.

منبع: Guardian

https://zistonline.com/vdcbwfbw.rhbfgpiuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما