تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۱۵
کد مطلب : 83216
زیست آنلاین: کوکا کولا، نستله و پپسی، سه آلاینده پلاستیکی بزرگ جهان که بر اساس ممیزی سالانه شرکت ها که توسط سازمان مردم نهاد Break Free From Plastic تعییین شدند، برای دهه ها تلاش کرده اند تا سهم پلاستیک های بازیافتی را در بسته بندی های خود افزایش دهند.
برندهای بزرگ و اهداف پلاستیکی آنها
به گزارش زیست آنلاین، در سال 1990، پپسی یک بطری پلاستیکی جدید معرفی کرد که 25 درصد از آن را مواد بازیافتی تشکیل می داد. در پایان آن دهه شرکت گفت که بطری هایش دیگر حاوی مواد بازیافتی نیست.

کوکا کولا ساخت بطری های پلاستیکی را در ایالات متحده با 25 درصد پلاستیک بازیافتی آغاز کرد. مقامات در سال 1994 اعلام کردند به دلیل هزینه های بالا این طرح متوقف شد. کوکاکولا و پپسی از اظهار نظر در مورد این اهداف گذشته خود خودداری کردند.

در سال 2008، شرکت نستله، صاحب برند Nescafe و Pure Life، هدف خود را ساخت بطری های آب از 60 درصد پلاستیک بازیافتی طی یک دهه در سراسر ایالات متحده تعیین کرد. این هدف شرکت هرگز محقق نشد. نستله به رویترز گفت که این هدف جاه طلبانه ای بود که حمایت مورد نیاز صنعت و سیاستگذاران را به دست نیاورد.

کوکا کولا و نستله می گویند تهیه پلاستیک مورد نیاز از منابع بازیافتی کار سختی است. 

هر سه شرکت در سال 2018 تعهدات جدیدی داده اند:

کوکاکولا هدف خود را استفاده از مواد بازیافتی در 50 درصد از تمام بسته بندی های خود تا سال 2030 قرار داده است.

پپسی اعلام کرد که تا سال 2025، 25 درصد از بسته بندی هایش، از مواد بازیافتی خواهد بود. این شرکت از سال 2019، 4 درصد از بسته بندی های خود را از مواد بازیافتی تهیه می کند.

نستله نیز اعلام کرد هدفش استفاده از پلاستیک بازیافتی به مقدار 15 درصد در بسته بندی خود تا سال 2025 است. 
 

منبع: Reuters

https://zistonline.com/vdcjm8eo.uqetvzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما