تاریخ انتشار :چهارشنبه ۵ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۲۰
کد مطلب : 83036
زیست آنلاین: طبق برنامه های دولت، مشاغل انگلیس باید نشان دهند كه محصولات و خطوط تامین آنها عاری از جنگل زدایی غیرقانونی است.
قانون جدید انگلیس برای محدود کردن جنگل زدایی در زنجیره تامین
به گزارش زیست آنلاین، یک قانون پیشنهادی، از شرکتهای بزرگی که در انگلستان فعالیت می کنند می خواهد نشان دهند کالاهایی مانند کاکائو، سویا، لاستیک و روغن پالم، از چه طریقی تولید می شوند.

طبق این قانون استفاده از محصولاتی که برای تولید آن ها به قوانین حفاظت از طبیعت در کشورهای مبدأ عمل نمی شود، غیر قانونی خواهد بود.

منتقدان می گویند که این طرح ناقص است و جزئیات جریمه هایی راجع به آن مشخص نیست.

نارضایتی فزاینده ای در بین مصرف کنندگان محصولاتی که مرتبط با جنگل زدایی غیرقانونی هستند، به ویژه در آمازون مشاهده شده است.

براساس بررسی جدید گروه زیست محیطیWWF ، 67 درصد از مصرف كنندگان انگلیسی می خواهند دولت برای حل این مسئله اقدامات بیشتری انجام دهد.

حدود 81 درصد از پاسخ دهندگان در این نظرسنجی اظهار داشتند که باید شفافیت بیشتری در مورد منشاء محصولاتی که به انگلستان وارد می شوند وجود داشته باشد.

گزارشات حاکی از آن است که امسال جنگل زدایی در آمازون به شدت افزایش یافته است. قطع درختان و پاکسازی زمین ها، که اغلب برای کشاورزی و عمده آن غیر قانونی است، عامل 11 درصد از انتشار گازهای گلخانه ای جهان می باشد.

دولت انگلستان اکنون می خواهد با ایجاد قانونی اطمینان حاصل کند که زنجیره های تأمین شرکت های بزرگ و محصولاتی که آنها می فروشند از جنگل زدایی غیرقانونی مبرا هستند.

جنگل زدایی یکی از مهمترین موضوعاتی است که دولت انگلیس، به عنوان میزبان کنفرنس اقلیم COP26، امیدوار است پیشرفت های خود را در صحنه بین المللی مشاهده کند.

منبع: bbc

https://zistonline.com/vdcjmyeo.uqettzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما