تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۴۱
کد مطلب : 82939
زیست آنلاین: داده های رسمی نشان می دهند که تعداد آتش سوزی در جنگل های بارانی آمازون در برزیل در ماه ژوئیه نسبت به سال گذشته 28 درصد افزایش یافته است.
رشد 28 درصدی آتش سوزی در جنگل های آمازون
به گزارش زیست آنلاین، داده های رسمی نشان می دهند که تعداد آتش سوزی در جنگل های بارانی آمازون در برزیل در ماه ژوئیه، نسبت به سال گذشته 28 درصد افزایش یافته است. برخی از متخصصان محیط زیست هشدار دادند که این افزایش، می تواند نشانگر تکرار نابودی بزرگترین جنگلهای بارانی جهان در سال گذشته باشد.

آژانس تحقیقات فضایی برزیل در ماه گذشته 6 هزار و 803 مورد آتش سوزی را در آمازون ثبت کرد. این تعداد در ژوئیه سال گذشته 5318 مورد بود.

این میزان در ماه ژوئیه در سه سال گذشته یک رکورد محسوب می شود. اما این رقم کمتر از رکورد سال گذشته است. سال گذشته حدود 31 هزار مورد آتش سوزی در ماه آگوست ثبت شد که در 12 سال گذشته بی سابقه بوده است.

با این حال، گروه های زیست محیطی می گویند افزایش شدید تعداد آتش سوزی در روزهای پایانی ماه، علائم نگران کننده ای از آنچه ممکن است رخ دهد می باشد.

آنه آلنسار، مدیر بخش علمی موسسه تحقیقات زیست محیطی آمازون می گوید: این یک نشانه وحشتناک است. ما می توانیم انتظار داشته باشیم که ماه آگوست هم یک ماه سخت باشد و سپتامبر هم از آن سخت تر.

فعالا محیط زیست، بولسونارو، رئیس جمهور راست گرای برزیل را به دلیل حمیات از قطع غیرقانونی درختان برای استفاده از چوب آن ها، معدنچیان و دلالان زمین به بهانه توسعه اقتصادی، در نابودی جنگل های آمازون مقصر می دانند. بولسونارو اما از برنامه های خود برای معدن کاری و کشاورزی در مناطق حفاظت شده به عنوان راهی برای رهایی منطقه از فقر دفاع می کند.

در سال جاری، بولسونارو، ارتش این کشور را برای مقابله با جنگل زدایی و آتش سوزی ها، از ماه می تا نوامبر به منطقه اعزام کرد. وی همچنین به مدت 120 روز روشن کردن آتش را در منطقه ممنوع اعلام کرد.

منبع: reuters

https://zistonline.com/vdcaoona.49nue15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما