تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۳۱
کد مطلب : 83010
زیست آنلاین: یک تیم امداد ژاپنی که در حال کمک به پاکسازی نشت نفت در جزیره موریس اقیانوس هند است، پس از جمع آوری بیشتر نفت سطح آب، بر روی جنگل های حرا، سواحل و تالاب ها تمرکز کرده است.
تغییر تمرکز تیم پاکسازی آب های موریس از دریا به سمت درختان حرا
به گزارش زیست آنلاین، یک کشتی باری ژاپنی در تاریخ 25 ژوئیه با صخره مرجانی برخورد کرد و حدود 1000 تن نفت در آب رها شد. اتفاقی که زیست شناسان می گویند بدترین فاجعه زیست محیطی این کشور بوده است و حیوانات زیادی کشته شده و آسیب زیادی به آبهای بکر منطقه وارد شد.

کیجی تاکشی، معاون سرپرست تیم امداد، در یک کنفرانس خبری آنلاین گفت: از آنجا که بیشتر نفت ریخته شده در دریا جمع آوری شده است، در مرحله بعد، ما بر تمیز کردن ساحل و به حداقل رساندن تأثیرات زیست محیطی، تمرکز می کنیم. ما به کارشناسان محیط زیست که می توانند مشاوره و دستورالعمل ارائه دهند نیاز داریم.

هفته گذشته ژاپن شش كارشناسان موضوع بحران نشت نفت را به موریس فرستاد و قصد دارد این هفته تیم دیگری از مسئولان و متخصصان وزارت محیط زیست را اعزام كند.

رهبر تیم، جونجی گوماکوبو گفت: تمرکز فقط روی اثرات آنی نبوده است. ما باید در مورد برنامه هایی برای ترمیم محیط زیست در طولانی مدت و دربازه های 10، 20 و 30 ساله فکر کنیم.

دانشمندان می گویند اثرات کامل این نشت هنوز آشکار است. ساکنان جزیره در تلاش بودند تا نفت روی سطح آب را جمع کنند اما با مارماهی ها  و ماهی های مرده ای که روی آب شناور بودند مواجه شدند.

دانشمندان می گویند، این آسیب ها ممکن است برای ده ها سال بر موریس و اقتصاد وابسته به گردشگری آن تأثیر بگذارد.

این کشتی ژاپنی روز شنبه دچار شکستگی و مجدد مقداری نفت وارد آب منطقه شد.

منبع: reuters

https://zistonline.com/vdcbggbw.rhbf8piuur.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما