تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۵
کد مطلب : 82979
زیست آنلاین: یک کشتی سانحه در سواحل موریس که تاکنون حدود 1000 تن نفت از آن به داخل اقیانوس هند نشت کرده است می تواند به دو قسمت شکسته شود. فاجعه ای برای منطقه ای غنی از نظر زیست محیطی
نشت نفت از کشتی آسیب دیده در آب های موریس می تواند فاجعه بیافریند
به گزارش زیست آنلاین، کشتی متعلق به ژاپن، MV Wakashio، در اواخر ماه ژوئیه در Pointe d'Esny در اقیانوس هند به یک صخره برخورد کرد و دچار سانحه شد. عملیات گسترده پاکسازی از ساحل از زمان نشت نفت در روز پنجشنبه آغاز شده است و هزاران داوطلب محلی برای کمک به این منطقه عازم شده  اند.

با این حال برخی از شاهدین گفتند که ترک های جدیدی بر روی بدنه ظاهر شده است و اگر کشتی تخریب شود، هزاران تن سوخت دیگر به داخل آب وارد می شود.

مسئولین محلی می گویند با توجه به نحوه شکست در کشتی و نشت نفت، احتمال بسیار زیادی وجود دارد که این کشتی به دو قسمت شکسته شود و هنوز در مخازن کشتی حدود 2500 تن سوخت وجود دارد.

محل نشت نزدیک به دو اکوسیستم دریایی حفاظت شده و تعدادی از سواحل توریستی و مزارع گیاه حرا است. تیم های نجات در تلاشند گونه های مختلف گیاهان و حیوانات وحشی را از یک جزیره در نزدیکی محل نشت نجات دهند.

کشتی باری MV Wakashio متعلق به شرکت ژاپنی Mitsui OSK Lines است. این کشتی در حال حرکت از چین به سمت برزیل بود که روز 25 جولای به یک صخره آبی برخورد کرد و بعد از چند روز نشت نفت آغاز شد.

منبع: cnn

https://zistonline.com/vdceoo8v.jh8wfi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما