تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۵۶
کد مطلب : 67616
مطالعات جدید در هند نشان می‌دهد ۷۵ درصد مرگ و میر حاصل از بیماری‌های مرتبط با آلودگی هوا در مناطق روستایی این کشور رخ می‌دهد.
روستاییان هندی قربانیان اصلی آلودگی هوا
به گزارش زیست آنلاین، روستاییان هندی دو سوم از جمعیت یک میلیارد و سیصد میلیون نفری این کشور هستند که به طور نامناسبی تحت تاثیر آلودگی هوای این کشور قرار دارند.
آلودگی هوا در هند سال‌هاست به عنوان خبر اول مطح است اما بیشتر توجهات در این خصوص معطوف به دهلی،‌ پایتخت این کشور شده است که سازمان جهانی بهداشت از آن به عنوان آلوده‌ترین شهر دنیا نام برده است.
با این تحقیقات جدیدی که روز پنج شنبه و توسط یک تیم تحقیقاتی بین‌المللی و نیز محققان انستیتوی تکنولوژی بمبئی و انستیتوی مطالعات اثرات بهداشتی هند منتشر شده است نشان می‌دهد ۷۵ درصد مرگ و میرهای مربوط به آلودگی هوای هند در سال ۲۰۱۵ مربوط به مناطق روستایی این کشور بوده است.
یکی از محققین این پروژه می‌گوید «آلودگی هوا در هند یک مشکل ملی است. که محدود به کلانشهرهای این کشور نمی‌شود و بیشتر مناطق روستایی این کشور را هدف قرار داده است».
بر همین اساس، سی‌ان‌ان می‌نویسد که مطالعه اخیر نشان داده است که تماس با ذرات بسیار ریز آلاینده هوا به نام PM۲.۵ در مناطق شهری و روستایی هندوستان به یک نسبت است. بخشی از دلیل بالاتر بودن نسبت مرگ و میر در مناطق روستایی این است که این مناطق دو سوم جمعیت هند را در بر می‌گیرند.
در سال ۲۰۱۵، بیش از یک میلیون مرگ و میر مرتبط با آلودگی هوا در هند به ثبت رسیده است که حدود ۲۵ درصد کل مرگ و میرهای مربوط به آلودگی هوا در کل دنیا بوده است.
در ۲۵ سال گذشته مشکل آلودگی هوای هند بیشتر شده آن هم زمانی که رشد اقتصادی این کشور هم بالاتر رفته است.
بر اساس تحقیقات جدید، احتراق بیومس در مناطق مسکونی بزرگترین عامل آلودگی هوا در هند است اما بسیاری از مردم فقیر این کشور چاره‌ای جز سوزاندن این نوع سوخت برای گرمایش منازل و پخت و پز ندارند.
در این مطالعه منبع دیگری هم برای آلودگی هوای هند عنوان شده است مثل سوزاندن زمین‌های کشاورزی در بخش‌های شمالی این کشور که عامل تولید مه سمی در طول زمستان و هنگامی است که دمای هوای دهلی کاهش می‌یابد.
بر اساس این تحقیق جدید،‌ دانشمندن هندی می‌گویند دولت باید روشی کارآمدتر برای افزایش بهره‌وری انرژی و کاهش احتراق بیومس بیابد در غیر این صورت میزان مرگ و میر حاصل از آلودگی هوا در این کشور افزایش خواهد یافت و تا سال ۲۰۳۰ به ۱.۶ میلیون نفر در هند خواهد رسید.
به گزارش انرژی امروز، اما در صورتی سیاستی درست در جهت کاهش آلودگی هوا در پیش گرفته شود تا نیمه این قرن هند می‌توان از ۱.۲ میلیون مرگ و میر مرتبط با آلودگی هوا جلوگیری کند.

 

 

 

https://zistonline.com/vdcfvvdv.w6deyagiiw.html
تگ ها
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما