تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۰۵:۴۶
کد مطلب : 61936
اگر دیوان عدالت اداری دستور دهد ؛

توقف آراء ماده 100 شهرداری

معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران اعلام کرد: آراء ماده ۱۰۰ شهرداری تنها با دستور دیوان عدالت اداری متوقف می‌شود.
توقف آراء ماده 100 شهرداری


 به گرارش زیست آنلاین ؛به نقل از روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، احکام و آرای کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری تهران قطعی و لازم الاجراست و تنها دیوان عدالت اداری صلاحیت رسیدگی در خصوص اعتراضات به آراء و تصمیمات قطعی کمیسیون ماده ۱۰۰ قانون شهرداری را دارد که این بررسی نیز تنها از نظر شکلی و منحصرا از حیث نقض قوانین و مقررات یا مخالفت با آنها بوده و صلاحیت رسیدگی ماهوی با همان کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری است.
براساس این گزارش، با توجه به موارد مطرح شده در خصوص کمیسیون ماده ۱۰۰ باید اشاره داشت: کمیسیون ماده ۱۰۰ متشکل از نماینده وزارت کشور ، قاضی دادگستری ، نماینده شورای اسلامی شهر تهران و نماینده " بدون حق رای" شهرداری است که نماینده شهرداری تنها از باب توضیح مسائل فنی و ضوابط شهرسازی در این کمیسیون عضویت دارد.
از این رو شهرداری تهران نه در صدور آرای ماده ۱۰۰ مجاز به دخالت بوده و نه امکان آن را دارد تا بنا به دستور و یا خواست اعضاء شورای اسلامی شهر از اجرای حکم جلوگیری کند.
لازم به ذکر است صرف نظر از آنکه نحوه بیان موضوع از جانب عضو محترم شورای اسلامی شهر ، به گونه ای ابهام برانگیز عنوان شده است ، بدینوسیله اعلام میگردد:  چنانچه اظهارات مورد نظر ، مشخصا مطرح شود، این آمادگی وجود دارد که بررسی های لازم در این خصوص صورت پذیرد.

https://zistonline.com/vdcepo8p.jh8zxi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما