تاریخ انتشار :دوشنبه ۴ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۵۷
کد مطلب : 87000
هزینه‌های بسیار بالای انرژی، شرکتهای اروپایی را وادار کرده است به کشورهای ارزان‌تری مانند آمریکا نقل مکان کنند.
مهاجرت صنایع انرژی‌بر اروپا به آمریکا
به گزارش زیست آنلاین، افزایش هزینه‌های انرژی در اروپا، کسب و کارها را تعطیل کرده و اتحادیه اروپا را در معرض خطر رکود قرار داده است. با این حال، همه این سرنوشت را نمی‌پذیرند. بعضی از شرکتها به مناطق ارزان‌تر می‌روند. غول فولاد آمریکایی آرسلورمیتال اوایل سپتامبر با اشاره به قیمت بالای گاز، اعلام کرد تولید یک کارخانه فولاد در آلمان و یک واحد دیگر در این کشور را به نیمی کاهش خواهد داد.

آرسلورمیتال اخیرا با اشاره به هزینه‌های بالا و افت تقاضا، هشدار داده است که پیش بینی می‌کند تولید فولاد در سه ماهه چهارم امسال، ۱.۵ میلیون تن کمتر از سه ماهه نخست سال ۲۰۲۳ خواهد بود.

این شرکت فولادسازی اوایل امسال اعلام کرد قصد دارد فعالیتش در تگزاس را توسعه دهد و این ایالت را منطقه‌ای توصیف کرد که هزینه انرژی کاملا رقابتی و هیدروژن رقابتی عرضه می‌کند.

طبق گزارش روزنامه وال استریت ژرونال، آرسلورمیتال تنها یکی از شرکتهای مستقر در اروپاست که مزایای فعالیت بیشتر در آمریکا را مشاهده می‌کنند. مدیران صنعتی می‌گویند گرفتن این تصمیم دشوار نبوده است و در واقع انتخاب بین هزینه‌های هنگفت انرژی و رفتن به یک فضای انرژی ارزان‌تر است.

مواد شیمیایی، باطری‌ها و انرژی سبز، حوزه‌هایی هستند که از قانون کاهش تورم که ماه گذشته تصویب شد، نفع می‌برند. تعجبی ندارد که شرکتهای فعال در این حوزه‌ها، نقل مکان به آمریکا و گسترش فعالیتشان در این کشور را ایده خوبی می‌دانند.

در این بین، در اروپا، شرکتهای بیشتر و بیشتری در حالت بقا قرار گرفته‌اند و بسیاری از آنها، با زمان تمدید قراردادهای تامین برق با نیروگاه‌ها روبرو هستند. به دلیل تورم انرژی، این قراردادها بسیار گران‌تر خواهد شد و قیمتهای برق سال آینده در فرانسه و آلمان، به بیش از ۱۰۰۰ دلار رسیده است.

صنایع انرژی‌بری مانند تولیدکنندگان صنعتی و تولید کود به خصوص در برابر هزینه‌های بالاتر انرژی، به خصوص آسیب پذیرتر هستند. به عنوان مثال شرکت شیشه سازی آرک اینترنشنال در حال تعطیلی واحدهای تولیدی خود برای رویارویی برای هزینه‌های انرژی بالاتر است.

کمیسیون اروپا قول داده است با محدود کردن درآمد تولیدکنندگان برق که از منابع انرژی دیگری بجز گاز استفاده می کنند و دریافت مالیات از سود اضافی شرکتهای نفت، گاز و زغال سنگ، کمک کنند. کمیسیون اروپا می گوید پول درو کردن در شرایط فعلی، درست نیست.

طرحهایی برای تهیه ۱۴۰ میلیارد یورو برای توزیع در میان مصرف کنندگان خانگی و کسب و کارهای آسیب دیده وجود دارد. با این حال، منتقدان می‌گویند این اقدام برای نجات دادن شرکتها کافی نیست. انجمن صنعت آلومینیوم اروپا اعلام کرده که هزینه‌های انرژی ممکن است به متلاشی شدن صنعت آلومینیوم در اروپا منجر شود.

بر اساس گزارش اویل پرایس، به نظر می‌رسد مهاجرت شرکتها به حوزه‌های قضایی ارزان‌تر، پیامدهای ناخواسته دیگری از سیاستهای دولتهای اروپایی به خصوص در حوزه انرژی است. همچنین ریسک بیشتری برای بقای این بلوک به عنوان یک منطقه صنعتی رقابتی در آنیده وجود دارد. این ریسک، یک مسئله غامض برای دولتهای اروپایی است که باید در کوتاه مدت حل شود./ایسنا
https://zistonline.com/vdce778v.jh8f7i9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما