تاریخ انتشار :شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۰۰
کد مطلب : 86779
سخنگوی صنعت آب تاکید کرد: ذخیره‌سازی خوبی در استان‌های جنوب شرق اتفاق افتاده و با تداوم بارش‌ها در استان‌های دیگر از جمله تهران و خوزستان هم برنامه‌ریزی لازم برای ذخیره‌سازی منابع آبی وجود دارد.
تغذیه مناسب ذخایر آبی کشور از سیلاب‌های اخیر
به گزارش زیست آنلاین، فیروز قاسم‌زاده از رصد بدون وقفه وضعیت سامانه بارشی مونسون هند در کشور خبر داد و گفت: وضعیت این سامانه بارشی به صورت مداوم رصد می‌شود تا اگر تاسیسات یا زیرساختی از آب و برق در سطح کشور تحت تاثیر قرار گیرد، توصیه‌های لازم به استان‌ها صادر شود.

وی ادامه داد: سامانه‌های بارشی مربوط به سامانه مونسونی هند یا بارش‌های موسمی از نیمه دوم تیرماه به بعد در کشور فعال بوده که این سامانه‌ها از جنوب شرق کشور شروع شده و در گذر زمان توسعه‌یافته و با نفوذ در عمق کشور از فلات مرکزی تا دامنه‌های البرز و زاگرس کشیده شده است.

سخنگوی صنعت آب با تشریح اعلام هشدارهای هواشناسی در مورد این سامانه بارشی و توصیف کیفیت آن، اظهار داشت: با توجه به حساسیت موضوع، جلسات در سطح وزارت نیرو با حضور وزیر نیرو برگزار و توصیه‌های لازم به بخش آب و برق کشور صادر شد.

قاسم‌زاده افزود: در بخش آب برای بهره‌برداری و حفاظت از تاسیسات آبی، آمادگی لازم فراهم و پیش‌بینی‌های لازم برای پیشگیری از وقوع حوادث و اتفاقات در تاسیسات صورت پذیرفت تا در صورت بروز حوادث، تیم‌های عملیاتی در اسرع وقت وارد عمل شده و ساماندهی لازم را صورت دهند.

وی با تشریح نشست‌های ستاد فرماندهی سیل در وزارت نیرو، تصریح کرد: این جلسات به صورت روزانه برگزار و بدون وقفه وضعیت سامانه را در کشور ارزیابی می‌کنند تا اگر تاسیسات یا زیرساختی از آب و برق در سطح کشور تحت تاثیر قرار گیرد، توصیه‌های لازم به استان‌ها صادر شود.

به گفته سخنگوی صنعت آب کشور، در چارچوب این توصیه‌ها، مدیریت بحران استان‌ها در سطح استان‌های درگیر سیل به ریاست استانداران تشکیل و به مسائل آب و برق نیز پرداخته شده که تاکنون باوجود، وقوع سیلاب‌های بسیار شدید، حداقل آسیب به زیر ساخت‌ها در بخش آب و برق وارد شده است.

قاسم‌زاده اضافه کرد: پس از هر گونه حوادث در زیرساخت‌های آب و برق، تیم‌های عملیاتی بلافاصله موضوع را برطرف کردند و تقریباً می‌توانیم ادعا کنیم که حداقل اختلال در تامین آب و برق را در طول این سامانه بارشی داشتیم.

وی با بیان اینکه یکی از موضوع‌های مهم در این سامانه بارشی، بهره‌گیری از این نعمت الهی برای تغذیه ذخایر آبی است، ابراز داشت: همین امر باعث شد که ما به صورت روزانه وضعیت ورودی مخازن را رصد کنیم و اگر سناریوهایی برای تخلیه نیاز بود با حساسیت دنبال کردیم تا حداکثر بهره‌برداری و ذخیره‌سازی از این منابع آبی برای کشور صورت پذیرد.

سخنگوی صنعت آب کشور با  بیان اینکه تا الان ذخیره‌سازی خوبی در استان‌های جنوب شرق کشور اتفاق افتاده است، عنوان کرد: با تداوم بارش‌ها در استان‌های دیگر از جمله تهران و خوزستان هم برنامه‌ریزی لازم برای ذخیره‌سازی منابع آبی وجود دارد و به صورت روزانه سناریوهای لازم طراحی و عملیاتی می‌شوند./ایلنا
 
https://zistonline.com/vdcgyu97.ak93u4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما