تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۳۹
کد مطلب : 86364
عضو شورای شهر تهران از شهرداری خواست که با توجه به آغاز فصل گرما نسبت به ایمن سازی آب نماهای سطح شهر و فرهنگ سازی ساکنان مجاور مسیل‌ها و قنات‌ها عمل کند.
هدر رفت ۲۵ تا ۴۰ درصدی آب آشامیدنی تهران در مسیر انتقال
به گزارش زیست آنلاین، نرجس سلیمانی صبح امروز در جلسه شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستورخود با بیان اینکه جدا از آلودگی هوا که روزانه موجب مرگ افراد می شود و هنوز راه حل عملیاتی برای آن پیدا نشده و بیشتر مسئولان به سمت مسکن‌های طبیعی می روند، سالانه تعدادی از فرزندان کوچک تهران به دلیل ساختار ناایمن و غفلت خانواده ها جان خود را از دست می دهند که لازم  است با توجه به فروکش شدن موجهای بیماری همه گیر، برنامه های فرهنگ سازی برای کودکان علل الخصوص ساکنان مجاور مسیل‌ها، قناتها و رودخانه ها انجام شود و همچنین تمامی آبنماهای سطح شهر تهران در اسرع وقت پاکسازی و رفع خرید شود.

وی با اشاره به تنش آبی گفت: نیازمند هستیم که مدیریت بهینه ای در زمینه آب در تهران داشته باشیم. به همین دلیل لازم  است که یک شرکت مادر تخصصی یا سازمان مشترک با حضور دستگاه های دخیل ایجاد شود.

سلیمانی افزود: لایحه تعیین تکلیف روان آبها نیز بسیار مهم است چرا که هدر رفت ۲۵ تا ۴۰ درصدی آب آشامیدنی تهران در مسیر انتقال پذیرفتنی نیست و این حجم آب هدر رفت حتی بیش از کل مصرف آب برخی کشورهاست. همچنین عدم تعیین تکلیف درست پسماند سبب شده که در حال حاضر نحوه جمع آوری پسماند به کانون اختلالات تبدیل شود و این در حالی است که می توان با حضور مردم محلی در جمع آوری پسماند، اتفاقات خوبی را رقم زد.

لزوم اهتمام شهرداری تهران به گرامیداشت چهلمین سالگرد آزادسازی خرمشهر

به گزارش ایسنا، نرگس معدنی پور نیز صبح امروز در تذکر پیش از دستور خود ضمن قدردانی از شورای عالی قرآن و سازمان بسیج شهرداری و همچنین شهرداری منطقه ۷ برای حضور قدرتمند در نمایشگاه قرآن گفت: در آستانه چهلمین سالگرد حماسه آزادسازی خرمشهر و از شهرداری توقع داریم که نسبت به برگزاری مراسم و گرامیداشت این حماسه اهتمام ویژه داشته باشد و جهت گیری برنامه هانیزمی بایست همسو با شعار اعلام شده توسط مقام معظم رهبری در سال جاری و همچنین شعار حماسی "ما مقاومیم" باشد.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری می بایست به ایام شهادت امام صادق توجه کن دو به تبیین مکتب جعفری بپردازد، افزود: باید رویکرد خلاقانه و اثرگذار و فناورانه به ویژه در برنامه‌های فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد و از توان کارشناسان استفاده شود تا بتوانیم گرامیداشت خوبی در چلهمین سالروز حماسه آزاد سازی خرمشهر داشته باشیم./ایسنا
https://zistonline.com/vdcgtw97.ak9334prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما