تاریخ انتشار :سه شنبه ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۰۰
کد مطلب : 85313
یک تحقیق جدید مدعی است که صندوق های سرمایه گذاری متمرکز بر اقلیم با سبزشویی (greenwashinng) [دورویی انسان‌های به‌ظاهر دوستدار محیط زیست] به تخریب جبهه مقابله با تغییرات اقلیم کمک کرده اند.
سبزشویی صندوق های سرمایه گذاری اقلیمی در مقابله با تغییرات اقلیم
به گزارش زیست آنلاین، از فایننشیال تایمز، صندوق های معاملاتی انفعالی که به دنبال شاخص‌هایی چون «کربن کم»، «تغییرات اقلیم» یا «تطابق با پاریس» هستند کمترین میزان از منابع مالی خود را به شرکت‌های سبز اختصاص می دهند و بیشتر منابع مالی خود را در اختیار شرکت هایی قرار می دهند که عملکرد زیست محیطی انها تخریب محیط زیست است.

بر اساس مقاله ای که اخیرا از سوی مدرسه تجاری فرانسوی Edhec منتشر شده است این صندوق های سرمایه گذاری برای بخش هایی که در حال گذار انرژی هستند پولی پرداخت نمی‌کنند. این مقاله می گوید آنها در واقع سبز شویی می کنند.

یکی از نویسندگان این گزارش می گوید سرمایه گذاری مورد نیاز برای برقی سازی اقتصاد و کربن زدایی از بخش برق در این صندوق ها وجود ندارد و همین باعث شده است میزان سرمایه این بخش حتی تا 91 درصد هم کاهش یابد.

با این حال سهامداران این صندوق ها با این تصور که این صندوق ها در تلاش برای ساختن جهانی بهتر هستند به این صندوق ها پول تزریق می کنند.

بر اساس داده های مورنیگ استار (Morningstar) خوداظهاری صندوق های «تاب آور» از انتهای سال 2018 تا نیمه های سال 2021 تقریبا سه برابر شده و به 2.3 تریلیون دلار رسیده است. با این حال در همان بازه زمانی تنها بخش کوچکی از این منابع، 207 میلیارد دلار صرف انرژی های پاک، هشدار در زمینه اقلیم، راه حل های اقلیمی یا کم کربن شده است./انرژی امروز

 

https://zistonline.com/vdcjtteo.uqeivzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما