تاریخ انتشار :شنبه ۲۷ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۲۷
کد مطلب : 85280
شرکت‌های راه‌آهن اروپایی مشغول رفع موانع پروژه «راه‌آهن سریع‌السیر اروپا» هستند،‌ پروژه‌ای که بخش مهمی از توافق اقتصاد سبز این اتحادیه به شمار می‌رود. راه‌آهن سریع‌السیر اروپا از اتریش هم می‌گذرد، کشوری که بالاترین سرانه مسافرت قطار را در اروپا دارد.
 سه برابر شدن قطارهای پروژه رآه آهن سریع السیر اروپا برای کاهش انتشارات
به گزارش زیست آنلاین، از یورونیوز، اما راه‌آهن ملی هر کشور معیارهای فنی خود را دارد و همین در تردد قطارها بین کشورها مانع ایجاد می‌کند. برنارد رایدر،‌ عضو راه‌آهن فدرال بلژیک می‌گوید:‌ «هر مرزی قوانین و مقررات و چالش‌های فنی تازه‌ای دارد و اینها باید عوض شود.»

انتشار ۲۵ درصد از گازهای گلخانه‌ای در اروپا نتیجه فعالیت بخش حمل‌ونقل است و بروکسل می‌خواهد برای به‌صفررساندن انتشار آلاینده‌ها تا سال ۲۰۵۰ تردد قطارهای سریع‌السیر را سه برابر کند.

هر اتریشی دوبرابر میانگین دیگر اروپایی‌ها با قطار طی طریق می‌کند، امری که به‌نظر کارشناسان نتیجه وجود زیرساخت‌ و تعدد ایستگاه‌هاست. راه‌آهن فدرال اتریش از سال ۲۰۱۹ فقط از منابع تجدیدپذیر برق می‌گیرد، از همین رو ۸ نیروگاه آبی و یک نیروگاه خورشیدی انحصاری دارد.

هرچند اروپا در زمینه حمل‌ونقل بیش از دیگر بخش‌ها روی خط آهن سرمایه‌گذاری کرده، اما هنوز بلیط هواپیما در اروپا به‌نسبت از قطار ارزان‌تر است و برخی کنگشران اعتراض دارند که چرا فقط سفر هوایی از مالیات بر ارزش افزوده و سوخت معاف است.

کشورهای اروپایی پیوسته به یارانه‌های ویژه راه‌آهن می‌افزایند‌ تا از هزینه سفر با قطار بکاهند. برای نمونه، در اسلوواکی و مجارستان سالمندان کم‌درآمد به رایگان سوار قطار می‌شوند، و اتریش اخیرا بلیط حمل‌ونقل شهری سالانه‌ای صادر کرده که روزانه تنها ۳ یورو هزینه دارد./انرژی امروز

https://zistonline.com/vdccxiq4.2bqp48laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما