تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۱۴
کد مطلب : 85048
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران با تاکید بر کاهش تولید پسماند در تهران گفت: شهرداران و شوراها در تهران بایستی برای کاهش تولید پسماند برنامه ریزی های لازم را انجام دهند.
پر شدن برخی از سایت های پسماند استان تهران/تکلیف شهرداران برای کاهش سرانه تولید پسماند
به گزارش زیست آنلاین، عبدالرضا چراغعلی در پنجاه و چهارمین جلسه کارگروه مدیریت پسماند تهران اظهار داشت: شهرداران واعضای شورای شهر باید تمامی مراکز صنعتی را مکلف کنند تا نسبت به کاهش سرانه پسماند اقدام کنند.

وی افزود: شهرک های صنعتی بایستی تمهیدات لازم را در نظر بگیرند تا در حوزه پسماند به نُرم های مطلوب بین المللی، خود را برسانند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران با بیان اینکه ظرفیت برخی از سایت های پسماند در استان پر شده است، عنوان کرد: ظرفیت های استان را احصا کنیم و باید ببینیم کدام یک از سایت های ما در حال پر شدن است و به دنبال مکان جدید باشیم؛ همچنین بایستی در حوزه پسماند مردم را مطمئن کنیم تا نگرانی نداشته باشند و همچنین بر روی راهکارهای کاهش تولید پسماند برنامه ریزی داشته باشیم.

چراغعلی تاکید کرد: باید تلاش کنیم تا در حوزه کاهش پسماند نشستی را با سایر سازمان های مردم نهاد، افراد صاحب نظر و اساتید دانشگاهی داشته باشیم و از آن ها بخواهیم تا قبل از جلسه راهکارهای پیشنهادی خودشان را در این خصوص ارائه کنند.

وی در خصوص الزام شهرداران به تفکیک زباله از مبدا افزود: شهرداران مکلف به کاهش سرانه تولید پسماند و به کارگیری سازمان های مردم نهاد در این حوزه هستند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران با بیان اینکه مراکز دفن پسماند باید مورد رصد قرار گیرد، تصریح کرد: باید ساز و کارهایی ایجاد شود تا بتوانیم یک اتاق دائم را برای رصد مراکز دفن پسماند ایجاد کنیم، همچنین با حضور گروه های کارشناسی بازدیدی را از سایت پسماند استان با محوریت مسائل محیط زیستی و با حضور شهرداران انجام داده تا بتوانیم در این بازدیدها از نظرهای کارشناسی استفاده کنیم./ایسنا

https://zistonline.com/vdcev78v.jh8nei9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما